Har du också missat FejsBox och Jouetub?

Jag har ramlat in i ett jobbprojekt på åtta dagar. Jag har redan arbetat mig igenom sex av dem. Jag väntar fortfarande med spänning på om dessa åtta dagar ska bli förlängda till en tjänst. Men som vanligt så ska jag få veta "nästa vecka." Nu är jag tydligen anställd i dessa åtta dagar i alla fall. (Jag har inte sett något avtal om det, så jag undrar i mitt stilla sinne vad jag har för arbetstider och lön, men min kollega som längtat efter en assistent i två år tycker att sådana världsliga saker inte är något jag ska bry min söta lilla hjärna med.)

Det är tur att min vän Fantastiska A inte läser min blogg så ofta, eftersom hon arbetat i facket och har stenkoll på såna här saker och säkert skulle gå i taket över att jag kan acceptera arbete utan minsta säkerhet. Men vad ska man göra? Jag hoppas på det bästa.

Mitt arbete har varit att gå igenom, skriva om, skriva in, skriva rätt och skapa en röd tråd i ett dokument som ska fungera som en regional ansökan till ett regionalt projekt som blandar in min kommun och tre grannkommuner. Det har varit lite fräckt att sitta i möten med diverse förvaltningschefer, branschchefer och annat löst folk. (Jag har dragit ner medelåldern på mötena med flera år...)

Arbetet med dokumentet har på så vis varit väldigt intressant. Jag har fått försöka tyda fraser som "nuförtiden är det vanligt att använda sig av marknadsföring på FejsBox och Jouetub." Men även om de skriver det så vet de inte riktigt HUR marknadsföring på internet går till. "Hur mycket kostar en annons på JOUETUB?" Jag förstår inte all denna förkärlek till annonser. Är problemet att man inte känner till några alternativ? Men de nytänkande är däremot helt övertygade om att det är Facebook och Youtube som är grejen. Och ja, jag är beredd att hålla med till viss del. Men borde man inte fokusera på VAD man ska säga innan man bestämmer VART man ska synas? Själva budskapet är det ingen som orkar fundera på. Men så länge man SYNS så fixas alla problem... (!!?)

Varför fattar de inte att de borde anställa mig bums?

Kommentarer
Postat av: Kompisen H

Se efter om du kan väva in mig på nåt vis också. Jag kommer ju från grannkommunen som marknadsför sig som en avkrok men jag VET att det i allafall finns en, ja kanske till och med två saker som faktiskt är positiva med att bo där! Det är inte alltid det blir bra även om man har tänkt ut ett budskap.

2008-09-07 @ 12:55:13
Postat av: Den där Manuela

sant, låter som att de behöver få in lite nytt tänk.håller tummarna för att du får stanna :)!

Postat av: Bob

Bara för att vara petig och säkerligen oerhört störande pga detta. Men man anpassar ju oftast reklamen/annonsen utifrån vilka som tittar och därav är det viktigt att veta innan vart annonsen kommer ligga och vilken målgrupp man har innan man skapar reklamen. Men det visste du säkert innan, egentligen. :)

2008-09-09 @ 17:57:51
URL: http://svartspets.blogg.se/
Postat av: Andy Kool

Ansiktsburken och Senapstuben är så passé. Är väl så med kommuner. Att de ligger efter, annonser på Internet är ger bara marginella skillnader på resultatet. Det som gäller nu online för att övertyga folk och fä är att synas i icke traditionellt redaktionellt material. Det borde väl du som Info student veta väl... Eftersom jag vet detta är det bevisat, reklam knäcker PR... ;D

2008-09-18 @ 19:58:11
Postat av: Coach Outlet

I’m still waiting for some interesting thoughts from your side in your next post thanks.

2010-12-29 @ 08:15:16
URL: http://www.coach7stores.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback