Varför jag inte kan jobba hemifrån

Mitt jobb är ganska fritt. Jag bestämmer mina egna arbetstider i ganska stor utsträckning och jag är inte bunden till mitt kontor, utan klarar mig lika bra med laptopen hemma. Eftersom jag pluggar samtidigt är det ganska skönt att kunna sitta hemma en eftermiddag och göra lite av varje, samtidigt som man hinner vara hemma mer och inte behöver ha dåligt samvete över att bara vara i skolan eller bara på arbetet hela tiden.

TRODDE NI JA.

Jag har testat flera gånger, men att arbeta hemifrån fungerar inte för mig. Det finns några olika anledningar till det - anledningar som man säkert skulle kunna ha överseende med om de kom i små doser, men tillsammans skapar alla dessa hinder en oerhört distraherande och ogynnsam arbetsmiljö.

Hur kreativ skulle du egentligen kunna vara om du led av följande störande moment i ditt hem?

Nummer 1: Den allt för intressanta TV:n
Jag har sett alldeles för många avsnitt av TV-shop och ordleksprogram för att kunna hävda att jag ens klarar att stänga av de mest ointressanta programmen.

Nummer 2: Katter som kräks på olämpliga ställen
Tänk dig att du har två katter som kräks på allt. Allt ifrån vardagsrumsmattor, hårtorkar och viktiga papper. Skulle du vilja sprida viktigheter omkring dig i en sån miljö? 

Nummer 3: En sambo som kräver uppmärksamhet
Tänk dig att du försöker att sammanställa ett viktigt dokument om diverse marknadsföringsstrategier eller någon form av researcharbete när du samtidigt har en liten sambo i knät som klamrat sig fast, nynnar ljudligt till låtar som Bjällerklang medan hon nyper dig i tuttarna i takt till nynnandet.

Skulle du kunna fokusera?
Det är tur att jag bor så nära både skolan och jobbet.

Kommentarer
Postat av: wicky

ja ja..jag måste bara säga att jag tycker om dig och din blogg

Postat av: Vardagsanalys

Om jag var privilegierad med en nynnande och tuttnypande sambo skulle jag aldrig jobba! :)

2008-05-18 @ 14:38:32
URL: http://vardagsanalys.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback