Den blomstertid nu kommer

Igår började den sista kursen i min utbildning. När den är klar och jag förhoppningsvis står där med ett godkänt betyg i min hand är jag officiellt en universitetsutbildad informatör/kommunikatör. Är det inte häftigt så säg. Den sista kursen är marknadskommunikation och egentligen har jag redan läst den en gång, men fick hoppa av eftersom jag fick ett jobberbjudande som jag inte kunde tacka nej till. Så det känns lagom skönt att avsluta med en kurs på A-nivå som man redan i princip har läst. Föreläsaren är en gammal avdankad pop-ikon från tidigt nittiotal som började kursen med att visa bilder från sin karriär där han bland annat låg etta i Japan före Mariah Carey. Längtar han tillbaka till det glada nittiotalet måntro? Istället fick han bli en helylle kommunikationsföreläsare på ett norrländskt universitet. Men det är väl inte fy skam det heller. Det mest intressanta på hela föreläsningen och det som hjälpte mig att hålla mig vaken var dock inte den avdankade pop-läraren, utan bästa killpolaren som tryckte för hårt med sin stiftpenna så att stiftet träffade honom i ögat.

Förutom den här heltidskursen läser jag en annan kurs på halvfart och utöver det så jobbar jag ju halvtid åt en gymnasieskola, plus att jag sitter med i en marknadsföringsgrupp för den kommunala skolan och sen så har jag ju glasögonbutiken vissa helger. Dock ganska sällan. Sen har bästa killpolaren och jag ett jättespännande jobbprojekt på gång som jag verkligen är taggad på. Och sen så har jag ett annat litet sidoprojekt som har med RFSL att göra, men det har inte riktigt startat ännu. Så jag har det jag gör just nu.

Den femte juni kommer därför att kännas som en oerhört konstig avslutningsdag eftersom det är dagen då i princip allt som jag definierar som min vardag tar slut. Jag avslutar mina två kurser och tar examen, plus att vi har skolavslutning på jobbet och jag vet inte om jag ska jobba kvar till hösten. Jag är rädd att jag därför kommer att vakna fredagen den 6 juni och undra vart mitt liv tog vägen. Jag kommer klättra på väggarna redan innan frukost. Något sommarjobb har jag knappt heller, förutom fyra veckor hos optikern. Om någon har lust att anställa en nyexad informatör/kommunikatör/PR-konsult/copywriter/kaffehämtare så hör av er.

Den blomstertid nu verkligen kommer och det känns i hela kroppen. Förutom att näsan kliar och ögonen rinner och jag överdoserar allergimedicin så infinner sig ett härligt vårigt pirr som vittnar om att vårsolen sakta tinar upp en inifrån och gör en lycklig från tårna ända till det översta spretet i frisyren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback