Sommar och aktivitetstorka

Skolan, jobbet, projekten, stressen. Allt kom och gick. Nu har jag inget att göra, och det är en konstig känsla. Idag gick jag upp klockan sju, inte för att jag måste utan för att jag blir stressad av att sova länge. Jag måste ju upp och kolla mailen, läsa tidningen och komma igång med dagens alla bestyr. Som består av ingenting, får jag påminna mig själv. Rastlöshet tar knäcken på mig ännu värre än vad stress gör.


Kanske ska jobba lite på solbrännan idag. Skulle behöva en uppfräschning. Lite färg på huden och håret, en snygg klippning och filade fötter och naglar vore inte så tokigt. Just nu ser jag ut som en för långhårig lintott i huvudet. En plattång och lite glansspray brukar göra susen. Men ju mer slitet håret blir desto mer glans sprayar jag i det. Häromdagen gick sambon förbi mitt sprayglansmoln och hostade så hon nästan kiknade och konstaterade att hennes näshår skulle vara glansiga fram till midsommar.


Sommarprojekt 1: är alltså mitt hår. Det brukar vara ett ständigt projekt så det kan lika gärna ligga först. Tätt följt av:


Sommarprojekt 2: Skaffa ett jobb. Nu är man nyexad och eventuellt arbetslös. Jag kanske visserligen får jobba kvar på mitt gymnasiejobb. Men skolan ska spara så det kanske handlar om en halvtid. Vem har råd med det? Och min chef, som alltid fixar alla uppdrag åt mig, han ska flytta till Karlstad. Han vill ha med mig dit. Men Karlstad! Är det roligt där?


Sommarprojekt 3: Projekt Midsommar. I abstinensen efter saker att planera och organisera har jag tagit på mig att fixa midsommarfirande. Jag har skrivit listor, googlat recept, handlat jordgubbar och sill och funderat på snapsvisor. Har man inga projekt så får man väl skaffa sig. Det leder också till:


Sommarprojekt 4: Bli en aktiv medlem i RFSL. Jag har varit öppet gay i den här stan i tre år nu och endast varit i RFSL:s lokal två gånger. En gång för att min bögkompis hade en date och vägrade gå ensam och en gång för att min dåvarande tjej skulle gå dit för att intervjua homopersoner och ville ha med mig som ett bevis på att hon också var gay så att hon skulle bli accepterad av intervjuoffren. Effektiv journalistik.


Sommarprojekt 5: är naturligtvis att planera inför Pride och det ska jag börja med nu tänkte jag. Klockan är ju redan åtta ve och fasa.

Kommentarer
Postat av: sjuksyrran

Karlstad är en mycket fin stad. Jag rekommenderar verkligen värmland. Trevlig blogg du har!

Postat av: Killen

Sommarprojekt 3: Projekt Midsommar



Det vart juh helt underbart lyckad :) tack för en jätte trevlig kväll. Jag tro jag msåte börja fira midsommar oftare :)

2008-06-22 @ 03:29:18
Postat av: wicky

Karlstad is the Shit honeypie.Vi har en hyfsat bra gayliv här också :)

2008-06-23 @ 21:58:04
URL: http://www.deliriumparty.blogspot.com
Postat av: Den där Manuela

hoppas vi ses på Priden :)!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback