Vad är väl en festival i stan?

Jag är hemma från optikerjobbet och hostar. I morse trodde jag att det var den högra lungan jag höll på att hosta ut. Men det visade sig att det gick lättare att få luft när ena katten kravlade iväg från sin mysiga näste över bröstet som täppte till alla nödvändiga andningsorgan. Jag har haft feber sen i fredags och har gnällt ungefär lika mycket som jag hostat. Jag är sån. Gnällig alltså. Och det står jag för.

Det bästa är när mamma ringer och frågar hur hennes första lilla älsklingsbarn mår, om jag har feber och att jag ju låter så hemsk i hostan. Då myser jag och blir ännu ynkligare. I morgon ska jag i alla fall gå tillbaka till jobbet. Inte för att jag mår bättre och inte för att jag inte egentligen har råd att vara sjuk, utan för att jag har en tredagarsbiljett till en festival som börjar imorgon och den lyser upp hela min kylskåpsdörr  med sin blotta existens. Jag har inte betalat 650 spänn för att vara hemma och sjuk. Men om man är hemma och är sjuk, så får man heller inte gå ut och leka med sina kompisar på kvällen. Det säger min mamma. Ikväll är det smygstart med gratisentré. Jag har redan tyckt mig höra klirrande kapsyler som sprättas av från balkongerna intill, musik som testas i högtalarna från stan, och tamejtusan så tyckte jag att jag alldeles nyss kände en doft av nyrullad sockervadd. Och här sitter jag och hostar och missar hela kalaset.

Men vad är väl en gratisdag på festival. Det kan ju vara alldeles trist och tråkigt och... alldeles, alldeles... underbart...

Kommentarer
Postat av: cecilia

Men...men...festival? Jag hade ju chansat på Arvika men det ligger inte i Norrland...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback