En halvkapad tumme och ett orakat ben

Jag skulle raka benen igår. Ett projekt som brukar gå relativt snabbt och lätt. Jag har en sån där räserrakhyvel, Super-Duper-Mac-Turbo-typ. Sylvass. Jag brukar inte vara så värst seriös och använda riktigt rakskum och shit, utan balsam brukar duga fint. Men igår hittade jag en gammal flaska av icas rosa rakskum och tänkte att om det ändå fanns hemma så varför inte.

Problemet var att den var lite gammal så att man fick pressa SKITHÅRT på knappen för att skummen skulle sippra ut. Och lite snabb och effektiv som jag ville vara så blandade jag ihop höger och vänster hand och pressade SKITHÅRT, men tyvärr inte på flaskknappen utan på rakbladen.

OCH DET KOM MASSA BLOD.

Vid det laget hade jag hunnit raka vänsterbenet, men inte högerbenet så det fick fortsätta vara hårigt. Jag tänkte att eftersom jag ligger på höger sida i sängen så är det ändå troligast att sambon kommer gnussa sig mot vänsterbenet. (Eftersom jag sällan ligger på magen.)

Sagt och gjort. Jag tejpade ihop tummen och den slutade blöda efter en stund.

Idag gick jag på spinning och hade totalt glömt bort gårdagens lilla olycka. Tyvärr blev jag påmind när jag kliver in i spinningsalen iförd träningsshorts och inser att vänsterbenet är snyggt och slätt, medan högerbenet är orakat och hårigt. (Hoppsan.) Men det är sånt jag bjuder på.

Kommentarer
Postat av: wicky

Haha, jag kan bara tänka mig hur det kändes att komma in i spinningsalen.. När man har en fast partner orkar jag inte raka så ofta, utan det blir som ett treat till partnern när man väl gör det. När jag var singel rakade jag väldigt noga och frekvent - utifall :)

Postat av: Hon som tittade in

Verkligen störtskön blogg! Satt här och skrattade högt för mig själv (katten sprang vettskrämd iväg när jag skrattade liiite för högt en gång) flera gånger. Hit kommer jag garanterat återkomma :)

2008-04-16 @ 04:12:47
URL: http://kungligtknasig.bloggagratis.se
Postat av: Femmelicious

Wicky: Haha varför är det så att man hellre rakar sig när man är singel, bara utifall. Än när man faktiskt HAR en partner så att chansen att man får komma till är betydligt större? Någon borde skriva en forskningsuppsats i det ämnet.
Hon som tittade in: Tack vad kul att du tittar in :) Jag ska genast spana in din blogg också.

2008-04-16 @ 08:32:21
Postat av: wicky

Ja, det borde nån göra. För när man väl har partner så blir det - när puttenuttperiod är över - så låter man alla potemkinkulisser falla. Nej, så här ser min rumpa ut i motljus, jag har faktiskt hår på benen etc. "Men du sa att du älskar mig, då kan väl du inte ta tillbaka det". Typ.

2008-04-17 @ 18:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback