Bögfest och trevligheter!

I lördags var jag och flickvännen inbjuden till min barndomskompis som vi kan kalla Budde. Hans och mina föräldrar var bästa kompisar när vi var små (och är det fortfarande) så både han och jag och våra syskon har umgåtts en hel del under åren. (Att båda han och jag blev gay är nog bara ett lyckligt sammanträffande. Eller?)

Han hade i alla fall bjudit in alla sina vänner för att presentera för sin nya pojkvän. Pojkvännen var söt, om än lite smått skräckslagen. (Men vem skulle inte vara det om ens partner slog till med stort partaj bara för att man ska lära känna alla dennes polare? Man kanske kan ta en och en i sänder, men nej inte Budde.)

Det var jag och min flickvän som var flator, sen var det min syrra, Buddes syrra och två polare till henne, sen var det flertalet bögar. Vi trodde att några var tillsammans för de satt så nära och tog på varandra, men sen började de prata om sina respektive som man av samtalet förstod att de inte befann sig på samma fest.

Det blev en galet rolig kväll hur som helst! Queerdiskussioner i köket med en bög som gestaltade sitt outande för en alldeles för förstående mormor, en musiktävling med låtar som Svenne Rubins "Långa bollar på Bengt", alla Madonnas låtar från åttiotalet och en full Budde som käkar bananer på löpande band och som dansar till Lena Ph:s "Det gör ont" med en blöt skurmopp.

Ett samtal i vardagsrummet utredde även en eventuell anledning till varför både Budde och jag blev gay när vi växte upp:
Budde: F, kommer du ihåg när vi var små när vi var hemma hos dig och lekte?
Jag: Haha, ja det var ju fler än en gång!
Budde: Ja men den där gången när vi lekte nere i källaren med madrassen, du vet?
(Alla bögarna tittar häpnadsväckande på varandra och börjar fnittra hysteriskt.)
Jag: Hahaha, när vi var i källaren och lekte med madrasser? Ja det kommer jag ihåg!
Någon: Det var efter det som ni både blev GAY!
Alla: Hahahahahaha!

Shit vad vi garvade sen, mest Budde och jag. Själva leken hade dock mer oroande drag än vad bögarna trodde. Vi hade använt madrassen för att spjärna upp dörrhandtaget så att min mamma blev inlåst i tvättstugan i flera minuter. Så jag skulle hellre säga att vi efter den dagen snarare utvecklat vår sadistiska sida än vår queera. Freud skulle säkert ha ett och annat att säga om både den ena och den andra aspekten.

Jag hoppas det blir fler bögfester snart!

Kommentarer
Postat av: Manuela Gaetani

älskar mixen flator och bögar trots att klyftorna brukar vara ganska djupa mellan oss. fler bögar till folket :)!

Postat av: Femmelicious

Och nu har jag beställt hem din bok Manuela! :)

2008-05-04 @ 20:23:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback