Ex-hysteri, flatgegga och Ernst

I fredags befann sig en kändis på gayklubben. Nämligen Ernst Kirchsteiger. (Ja okej, jag fick googla för att stava rätt.) Alla pratade om att Ernst var där, men jag missade honom totalt. Min mamma som är kär i honom och allt. Han sänder ju faktiskt ut lite queera vibbar då och då. Men jag säger som min mamma:
"Bara för att han är känslosam och orädd för att uttrycka sig behöver han inte vara gay. Jag blir faktiskt arg när folk tar för givet att man måste ha en viss läggning bara för att man beter sig på ett speciellt sätt!"
Hon sa förövrigt samma sak om Peter Jöback en gång i tiden.

Bruden M var där, jag var där, min tjej var där, hennes ex's ex var där, och en brud som både mitt ex Bruden M och min tjej har varit med. Flatgegga på hög nivå som vanligt. Mina andra ex var inte där, så vi slapp några trianglar och cirklar från den sidan av geggan.

Jag börjar helt ärligt bli ganska trött på flatgegga. Det känns som att vart man än vänder sig så finns det alltid någon äcklig koppling som ligger och lurar. När jag levde i straighta förhållanden var det helt annorlunda. Jag skulle inte ens ha tittat åt en kille som jag visste att en kompis varit med, och mina tjejkompisar skulle aldrig ha kollat åt en kille som jag haft något med. På den tiden var jag ganska svartsjuk. Jag tyckte att det var konstigt om min kille skulle fika/festa/sova över hos sina ex. Men i flatvärlden kan man inte riktigt vara lika svartsjuk eftersom nästan alla flator då skulle bli kompislösa. (Eftersom hälften av den gemene flatans kompiskrets består av ex, ex's ex, eller dylikt.)

Kvällen till ära fick jag vara the lipstick-lesbian och min tjej fick vara butchen. Jag tänkte att vi kanske kunde byta nästa vecka, men det ville hon inte. Och eftersom jag har råkat klippa mig i nästan samma frisyr som henne (det bara råkade bli så) så kanske det ser lite töntigt ut om vi båda har samma stil också. Men återigen; det är väl ganska typiskt flatvärlden. Två brudar med baggybrallor, gympadojor, brottarlinne, spretigt hår och snus som hånglar loss på dansgolvet. Det är bra att min stil är lite flexibel. Jag är inte främmande för vare sig baggybrallor eller högklackat.

Jag kan tänka mig att Ernst skulle kunna säga någon sådant här: "Det känns så häärligt att kunna kombinera kläder och uttryck för att skapa en inre känsla av harmoni för den egna själens återspegling mot världen. Där det inre tankarna får ta ut sin skepnad i den yttre sfären av underbara textilier ...och massa mer fingerborg- och känslotjafs...."

Kommentarer
Postat av: Norrländskan

Äntligen, som jag har väntat på ett nytt inlägg! Skärpning i fortsättningen!;) Du knäcker som alltid tjejen!

2007-09-30 @ 13:08:05
Postat av: dummie

I agree. Jag har tänkt mycket på det där, hur vitt värderingarna skiljer sig för vad man får göra och vad som är tabu i gay respektive heterovärlden.
Jävligt intressant är vad det är. Jag kan till exempel välja vilken vän jag ska fråga beroende på vilket svar jag vill ha- (ang. ex)
En sak som däremot är intressant, jag tror att jag ändrar beteende själv också. Jag skulle aldrig få för mig att ragga på min heterokompis ex, men handlar det om en vän från gayvärlden så känns den handlingen helt naturlig.

Postat av: luleå

gillar ernst-sågningen på slutet ;)

2007-09-30 @ 13:44:10
Postat av: Den där Manuela

ja, så är det. imorgon kommer mitt ex hit på middag, haha!

2007-09-30 @ 18:51:19
URL: http://gioia.blogg.se/
Postat av: Lesbianloveandlife

... Och ikväll kommer mitt ex hit på middag! Flatgeggan är tämligen svår att hålla sig ifrån, speciellt då man oftast har hunnit bygga upp en hel arsenal av gemensamma vänner! Vad som är mindre trevligt är att alla tenderar att bli buksvågrar med varandra och bristen på gränser mellan vad som är ok och inte. En kompis två ex fick nyligen ihop det, hon var inte så nöjd...

2007-10-03 @ 18:51:08
URL: http://lesbianloveandlife.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag är nu singel efter att ha varit ihop med min första tjej i 5 år. Har sett allt det där och aldrig kunnat förstå det. Levde heterosexuellt innan och det hände ju aldrig att man blev bästis med sin föredetta pv. Sen så var ju hans kompisar tabu och mina tjejkompisars föredettor var också tabu. Och även om jag var ihop med en tjej i fem år så har det inte gått att sudda bort 15 års av heterotänk när det gäller geggan. Vill inte vara en del av det. Och jag och min föredetta är inte ovänner idag, men vi umgås inte och kommer aldrig att göra det. Jag har andra vänner, vänner som jag inte har haft sex med.

2007-10-03 @ 23:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback