Jag är bara så lesbisk ibland

Jag tänkte börja med att gå igenom några välkända myter om det här med att vara lesbisk och vad det innebär.

1. Vi har baggy brallor.
2. Vi har kort spretigt hår.
3. Vi känner alltid en flata som heter Anna. (Källa: Bruden.)
4. Vi har katt/katter.
5. Vi har pippat hälften av våra kompisar (som ju är våra ex.)
6. Typ nio av tio av oss är deprimerade och har försökt ta livet av oss. (Källa: Metro)
7. Vi snusar.
8. Vi blir dökära, sover med varandra varje natt efter att vi träffats och flyttar ihop inom tre månader.

Ja och det här stämmer ju inte alls. Eller...?

Låt oss utvärdera:

1. Jo ibland har jag baggy brallor.
2. Nej. jag har axellångt spretigt hår!
3. Ja jo det stämmer väl...
4. Ja två katter råkar väl finnas med i bilden...
5. Inte hälften. Men tillräckligt många för att en utekväll på gaystället kan kännas som ett rent incestharem.
6. Jag är rädd för allt som sticks, är vasst, gör ont eller är läskigt, så nej. jag har aldrig tänkt ta livet av mig. Jag älskar att leva.
7.  Ehh ibland blir det väl en och annan snus kan hända.
8. Ja så var det ju den här punkten då. Jag måste faktiskt erkänna att ibland är jag bara så lesbisk. Idag klockan 10 lades min lägenhet ut på blocket, så nu blir det Samboliv med stort B för mig. Det är jättespännade! Olycksfåglarna kraxar redan i högan sky och den lesbiska sambostatistiken ser tyvärr väldigt dyster ut. Men det struntar vi i. Allt känns jättebra och det värsta som kan hända är att vi ändrar oss och flyttar igen. Man är väl ta mig tusan flexibel! Vågar man inte chansa här i livet så kommer man vakna upp en dag när man är 70 och tänka: Varför vågade jag inte lite mer? Nej så vill inte jag bli.

Så om du är sugen att flytta in i min etta i Norrland så jag har visning på lördag!

Kommentarer
Postat av: sofie

vart i norrland befinner sig denna etta? :)

Postat av: Stina

Härligt med kärlek =D Spännande att leva lite samboliv! Önskar er lycka till :)

2007-10-04 @ 23:17:49
URL: http://pearlsoflight.blogg.se
Postat av: Anonym

out off my life

2007-10-04 @ 23:37:04
Postat av: Nemo

OJOJOJ!! Jag råkade bara klicka mig in på din blogg, och ja, nu är jag helt kär. Kunde bara inte sluta läsa. Så nu har jag läst alla dina inlägg. Du är helt otrolig. En sån här blogg är liksom det jag alltid har saknat, the missing piece of my gay life, typ. You rock!

2007-10-07 @ 17:50:25
Postat av: Nemo

ojsanhejsan, glömde visst skriva min blogg. Är ju en fördel, anonyma inlägg kan vara jobbigt.

2007-10-07 @ 17:57:28
URL: http://nemokid.blogg.se
Postat av: pauo

hoppsan hejsan, grattis till sambolivet får man väl säga!

2007-10-07 @ 18:44:27
URL: http://thecentreofattention.webblogg.se
Postat av: Femmelicious

Sitter just nu och väntar på den snälla gamla damen som eventuellt ska köpa min lägenhet. Lite spännande faktiskt! Så Sofie, tyvärr är den nog redan såld ;)
Tack för Stina och Pauo! Kul att iallafall några inte är cyniska redan...
Nemo: Oj, jag rodnar! Tack så mycket för fina inlägg! Man får akta sig så man inte blir mallig! :) Ska genast kolla in din blogg!

2007-10-08 @ 10:56:52
Postat av: linalainen

kände att jag behövde utvärdera mig själv

1. det händer nästan aldrig att jag har baggy byxor
2. he he he... jo det är nog ganska kort och spretigt
3. jodå, det finns nog någon Anna med i bilden
4. jo, jag har ju katt numera
5. hm, inte alls, men det beror nog mest på att jag inte riktigt bor kvar någonstans tillräckligt länge. ha ha ha
6. hm, inte försökt ta livet av mig, men varit väldigt depprimerad. Men älskar livet det gör jag. Nu i alla fall!
7. ha ha ha, har precis slutat med nikotin, men annars så stämde det väl rätt bra.
8. U-haul lesbians...Jo, men sedan går det år helskotta. Mycket nökd singel numera. Vill jag tro mig tycka i alla fall!

2007-10-09 @ 08:01:32
URL: http://linalainen.blogs.se
Postat av: Jag vill också utvärdera mig

1. Aldrig baggy brallor. förrutom mysbyxorna hemma.
2. nej. relativt nyklippt dock, men inte ovanför axlarna.
3. jag tror inte jag känner någon flata som heter anna
4. har haft 15 katter. hade haft 15 till om jag inte blev allergisk. har en 15-åring hos pappa kvar däremot. så: ja. har katt, men inte hemma hos mig.
5. jag har inte pippat hälften av mina kompisar. ingen av dom är mina ex.
6. jag har aldrig försökt ta livet av mig
7. jag snusar.
8. pinsamt värre alltså. jag tror det dröjde 4 månader innan vi flyttade ihop. (fast vissa omständigheter gjorde att vi mer eller mindre inte hade något val. dela på en lägenhet eller inte ha någon alls. så man kan väl säga att det dröjde 10 månader innan vi flyttade till en ny, egen lägenhet tillsammans. men ja. nr 8 stämmer helt klart)

3 av 8

fin blogg btw

2007-10-09 @ 11:34:49
Postat av: Elenaria

Rapport från Edinburgh, efter observation av snabbmatsvagn:
1 och 2 stämmer avgjort på en del här med. Det var inte mycket straight på den bruden. Resterande saker kunde inte kontrolleras då hon ganska säkert hade brud alla redan, och jag hur som helst kände mig vagt okvalificerad att ställa vissa mer ingående och personliga frågor.
Blue Moon Café i närheten av intressant passande "Gayfield street", "-plaza" osv. nästa plats för dylika spionerier.

2007-10-15 @ 16:55:52
URL: http://pointyear.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback