Lesbisk marknadsundersökning

Enkät i slutet!

Jag var i Stockholm en snabbis igår. Åkte tåget ner i måndagskväll och åkte tillbaka efter mötet igår. På lunchen hann jag smita in i en sexshop som uppenbarade sig framför mig med ljussken och änglasång. Den var inte helt olik den sexshop där jag är stammis här hemma i Norrland. Men ändå.

Jag gick runt och kikade för att se om storstan hade något utöver det vanliga att erbjuda. Det var si så där på den fronten. Däremot var kvinnan som jobbade där bland de mest excentriska personer jag träffat. Först var hon så där trevlig och hjälpsam och glad och tillgjort naturlig som alla som jobbar i sexbutiker verkar vara. Hon undrade om jag ville ha hjälp med något, eller om jag undrade något.

− Jo, egentligen tänkte jag väl bara kika lite, men har du till exempel dubbeldildosar och såna saker? För tjejer som har sex med tjejer menar jag?
− Men vad roligt! Utbrast kvinnan helt förtjust. Ja, vi har ju faktiskt lite sånt! Fortsatte hon exalterat och sprang in på lagret för att komma ut med en dubbeldildo i storlek XXL.
− Jaha, oj. Den var stor. Jag tänkte kolla om ni hade nåt mindre. Om man inte är van vid penetration är det lite svårt att trycka in hela den där.
Hon tittade funderade på mig och sa:
− Men det har du ju alldeles rätt i! Att jag inte har tänkt på det förut! Du förstår, när man inte är lesbisk själv så vet man ju inte riktigt vilka produkter som skulle kunna passa. Förlåt, men det är ju så fantastiskt att du kom in här just nu. Tror du att jag skulle kunna få fråga lite frågor, du vet så att jag lär känna marknaden lite bättre? Du verkar ju vara ganska öppen!

Jag garvade lite och svarade på frågorna. Hon lyssnade helt fascinerat, som om hon just blivit religiös på något konstigt sätt. Jag fick hennes kort, sen kutade jag vidare ut på gatan och till nästa möte.

Sen började jag fundera. Hur vanligt är det egentligen att flator springer i sexshopar om personalen blir så där uppjagad om bara lilla jag kliver in och frågar efter en dubbeldildo? Av situationen att döma verkar det inte hända varje dag.

Därför tänkte jag genomföra en liten enkät för dig som är tjej och har sex med tjejer:

1. Använder du sexleksaker tillsammans med din sexpartner?

2. Om ja på föregående fråga: Vilken typ av sexleksaker? Regelbundet eller någon enstaka gång?

3. Om nej på fråga 1: Varför inte? Skulle du vilja eller är du ointresserad/har inget behov av det?

Kommentarer
Postat av: Nemo

1. nej
2. -
3. har aldrig riktigt tänkt på det, skulle nog kännas ganska konstigt att fråga...

Postat av: anonym

haha, vilken upplevelse.. ;)

2007-11-28 @ 14:59:16
Postat av: Stina

1. Ja
2. Hittills vanliga dildos (lite olika former och storlekar bara) Vissa perioder oftare och andra inte alls.

2007-11-28 @ 17:59:13
URL: http://breaktheice.blogg.se/
Postat av: Den där Manuela

jag känner igen det där. var på ett "dildoparty" en gång och jag var den enda flatan i sällskapet vilket i sin tur innebar att jag inte var så road av att sitta och fnittra åt chokladsnoppar och liknande.

jag frågade tjejen som höll i visningen om de inte hade lite fler saker för tjejer som har sex med tjejer varpå hon tittade på mig som om jag hade frågat vilken hennes favoritställning var. okunskapen är otroligt utbredd..

och nu till frågorna:

1). ja
2). hon blir galen om jag berättar, hennes intigritet är större än kungens ;P

2007-11-28 @ 23:41:49
URL: http://gioia.blogg.se/
Postat av: mazon

1. ja.

2. här används alla olika sorter när andan faller på. vibrerande små klitoris delfiner, hitech dildos med pärlor á la rabbits och vanliga stavar osv.
det finns ju en underbar djungel av spännande njutnings saker att upptäcka.
testa testa testa! :D

2007-12-03 @ 21:11:22
Postat av: em

1. Använder du sexleksaker tillsammans med din sexpartner?
Ja

2. Om ja på föregående fråga: Vilken typ av sexleksaker? Regelbundet eller någon enstaka gång?
en vanlig dildo med vibrator och en rabbit & pearl med strap on. vi har pratat om att köpa en dubbeldildo och en strap on med någonting på insidan också. Inte regelbundet, då och då.

2007-12-05 @ 13:57:48
Postat av: bruden

Vilken affär var ni inne på? Det är ju väldigt olika beroende på om man till exempel går till Love Store och Aphrodites Apotek, eller någon av videoklubbarna här i stan...

(och 1: ja, 2: Inte mest dildos, det är allt jag säger om den saken... men dildos ibland också, när det känns läge

2007-12-08 @ 02:12:39
URL: http://bruden.blogspot.com
Postat av: Femmelicious

Det var ingen videoporraffär. Det var en sån där mysigare variant, men jag har glömt namnet på den. Men det var trevligt där inne. Hon kanske är så där uppspelt som person, det kanske hör till hennes personlighet så man tror kanske att hon är mer förv¨nad och exalterad än vad hon egentligen är...

2007-12-09 @ 12:20:57
Postat av: Din laserpekare i mörkret

1. Nej
2. -
3. Varför? Jag har ingen känsel (inga nerver) i slidväggarna, däremot har jag det i/på min klitoris, men där är ju inte en dildo till någon nytta.

2007-12-18 @ 18:05:30
URL: http://laserpekaren.blogspot.com
Postat av: my

1. Ja
2. En liten dildo på henne ibland, själv gillar jag händer och tunga bäst. Lite sugen på att ta henne med strap-on, vet att hon skulle gilla det. Synd att de är så fula bara :D

2008-01-11 @ 13:54:36
Postat av: anonym

1. nej
2. -
3. Jag har inget behov av det. Har prövat med en låtsasdildo (hårborsteskaft) men får inget ut av det. Om hon mot förmodan skulle föreslå dildo/strapon någon gång skulle jag vara öppen.

2008-01-21 @ 01:48:53
Postat av: jessica

hej!

1. just nu har jag ny flickvän och vi har inte kommit så långt. vi är dunderkära och vill vara så nära varan det bara går just nu. därför har det inte varit aktuellt än även fast vi båda använt det tidigare och att vi suttit och kollat på leksaker på nätet för att handla

2. tidigare ex har jag använt med. vibratorer och sådant. inte strap-ons eller dubbeldildos

3. det finns på tok för lite sexleksaker för lesbiska par! jag vill inte stoppa in nåt i mej som ser ut som en kuk, eftersom det inte är det jag tänder på. alla dubbeldildos jag kollat på har varit väldigt kukliknande, vilket är väldigt synd eftersom jag vill prova sådan

2008-01-27 @ 23:58:40
Postat av: Ida

1. ja
2. vanlig enkel dildo, typ 1/4 gång ;P
3. -

2008-03-12 @ 18:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback