Hur man tar upp ämnet dildo

Idag agerar jag frågelåda och ska göra mitt bästa för att svara på följande fråga från förra inläggets kommentarer:


Fråga:
Kära Femmelicious!
Jag har varit ihop med min flickvän nu i ca 2 månader. Det är mitt första förhållande med en tjej och det är fantastiskt. Sexet är otroligt, men jag skulle nu vilja utforska sexleksaker och sådant lite mer. Vi har aldrig pratat om det, så min fråga är hur tar jag upp det? Tacksam för svar!
MVH newbie-flata

Svar:
Kära newbie-flata!
Jag ska göra mitt bästa för att försöka svara på din fråga!
Till att börja med så kan det ju faktiskt vara ett känsligt ämne, så det krävs ibland lite finess. Det är viktigt att känna av läget, så att man inte tutar och kör när ens andra hälft inte alls är på humör och blir chockad av bara tanken.

Min nuvarande flickvän läste min blogg redan innan vi hade träffats, så det var inte direkt en chock för henne att jag har en viss böjelse för sexleksaker... Men mitt ex var helt grön på dildoområdet. Jag tog då upp saken först på lite skämt, sen på större allvar. När vi pratade om sexrelaterade grejer så frågade jag lite halvt skämtsamt om hon hade nån sexleksak eller så. När vi väl hade börjat prata om det rullade det på ganska naturligt. Man märker ju om personen blir helt stel, stirrig och nervös eller om den faktiskt inte verkar vara så främmande för tanken. Fas nummer ett kallar jag därför lirka efter nyfikenhet.

Om hon inte avfärdar dig helt av bara själva frågan kan du fråga lite mer.
− Har du använt nån? Vilken? Hur var det? Eller om inte, om hon har tänkt på det någon gång etc. Försök alltså att skapa ett intresse och även på ett lite försynt sätt visa att du själv är intresserad. Akta bara så att du inte låter alldeles för exalterad så att hon känner att det är hennes plikt att sälla upp. Det är hennes eget intresse du vill åt!
Finess utan press, is the shit!

Jag skulle inte chock-introducera en sexleksak. Typ ligga naken i sängen med en ros mellan tänderna och en bamsedildo i högsta hugg. Det skulle nog kunna skrämma iväg den mest promiskuösa personen.

När man senare har pratat om det lite och man märker att ens partner inte är helt omöjlig på sexleksaksfronten kan man starta nästa fas. Är hon helt ny på området kan det krävas viss avdramatisering. Förklara att man kan testa lite bara för skojs skull. Gillar man det inte kan man ju bara garva och hitta på nåt annat istället. Man behöver heller inte vara rädd för att prata under tiden. Ibland har jag upplevt det som att om man ska testa något nytt så går man liksom in i sin roll, och så spelar man den, även om man är osäker på om man gör rätt. Magin och attraktionen behöver inte försvinna bara för att man pratar och berättar hur det känns, särskilt om det är något helt nytt man gör. Hon behöver veta att du inte förväntar dig att hon ska börja ta en massa initiativ, om hon nu känner sig osäker. Du behöver inte heller känna att du måste ta en massa initiativ om du är osäker. Ni gör det här tillsammans, så ingen av er behöver känns sig utsatt eller utelämnad och nervös. Det är alltså ingen prestation ni ska visa upp för varandra. Ni ska ju bara testa och lattja lite!

Var beredd på krasch-pannkaka. Det är sällan skönt första gången man provar en dildo exempelvis. Man lägger större fokus på det praktiska och man lyssnar för mycket på den andras signaler för att man ska kunna njuta själv. När man inte vet riktigt var man har varandra och man är lite spänd når man sällan sjunde himlen. Sätt upp en övningskörningskylt på dörren och träna era färdigheter i lugn och ro. Få inte panik om nåt går snett. Garva istället tillsammans och upptäck med tiden vad som funkar och inte. Ju tryggare man är desto mer slappnar man av, är mindre rädd för att göra bort sig och vågar släppa loss och njuta.

Snabbgenomgång:
1. Lirka efter nyfikenhet
2. Locka intresset, finess utan press!
3. Avdramatisera
4. Testa sexleksaken. Våga prata med varandra och våga garva tillsammans!

Lycka till!


Kommentarer
Postat av: 99% Flata

Asgarv! Jag besvarade samma fråga ju.

Postat av: Femmelicious

Ja jag läste just det! Vi kanske ska slå våra kloka huvuden ihop och börja konkurrera med Fråga Olle? Vad säger du? "Fråga flatorna"? :)Vilken grym idé det vore!

2007-11-26 @ 11:40:41
Postat av: 99% Flata

Haha ja det vore nåt det, primetime teve tre, vad tror du? :D

2007-11-28 @ 00:07:37
URL: http://99procentflata.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback