Flata till storstan

Ikväll tar jag tåget till Stockholm. Tyvärr blir det ingen tid över för rekreation. Istället ska jag jobba, jobba, jooobba. Sen i morgon kväll tar jag tåget hem till Norrland igen. Snabbt och effektivt. I vanliga fall åker jag oftast buss. Men tidmässighet och bekvämlighet är två saker som övervinner det ekonomiska tänkandet. (I alla fall så här pass snart efter att lönen infunnit sig.)

Jag ska ta med min chica lilla dator och kolla på film alternativt spela The Sims hela vägen ner. Sims är bra på att döda tid. Man kan spela bort timmar utan att ens reflektera över att man inte ätit / varit på toa / pratat med sin sambo på flera flera timmar. (På grund av den sista anledningen har det blivit mindre simsande den senaste tiden. Och visst är det väl lite kul att leva i det verkliga livet också förstås.)

Sen vi var i Umeå och spanade på Lars Winnerbäck och alla dreadlockbrudar har jag kommit till insikt med att det faktiskt florerar en massa dreadlockbrudar här i min stad också. Bara igår såg jag hela tre stycken. Och då letade jag inte ens. (Förresten, tack till Joe som delade med sig av sina dreadlockerfarenheter som rutinerad dreadlocksbrud i kommentarerna för några dagar sen. Det ökade min fascination ännu mer.)


I natt ska jag alltså sova utan sambon. Kalla mig världens största toffel, men jag kommer sakna henne nåt otroligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback