Varför knullar folk på firmafest?

Vi hade som sagt firmafest i lördags. Jag åkte hem ganska tidigt eftersom jag inte pallade att åka taxi hem från middle of nowhere och det gick en gratis vi-som-ska-hem-tidigt-för-att-vi-orkar-inte-sova-över-bil, så jag åkte med den. Och tur var väl det. Firmafesten hade spårat ur som firmafester alltid gör. Och våra firmafester verkar vara av det värsta slaget.

Om någon inte hamnar i fyllecellen, hånglar med någon som är 20 år yngre, hjular på dansgolvet och slår ut tänderna, eller stjäl skruvdragare så pippar folk med varandra lite hur som helst.

Denna gång var det en snubbe och en brud, där bruden i fråga är gift. Snubben är bara en snubbe som gillar att pippa firmabrudar. Han har triss i firmadamer just i detta nu. Och jag dömer inte. Jag bara noterar.

Någonstans är det ju kul att man jobbar på en så vild firma. Men någonstans ringer ändå varningsklockorna. När jag tänker efter så började jag bli som mest skanky och pippade runt som mest just när jag började där.

Det är någonting skumt i ventilationen som gör att vi blir galna. Jag är i alla fall glad att det inte är jag som är värst.
Cheferna tar förövrigt priset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback