Det kan börja med en gnutta bisexualitet

Hur vet man att man är bisexuell? Hur vet man om man är homo? Två vanliga frågor i mina brev till kamratposten som jag aldrig skickade. (Genom att skicka breven är man ju orolig på riktigt och det höjer ju i sin tur risken att man faktiskt är gay. Hemska tanke.)

De flesta homosexuella jag känner började med att komma ut som en gnutta bi. Gradvis stegrade sedan det homosexuella levernet tills personen i fråga var helt omvänd. Bisexualiteten verkar här* alltså vara någon form av mellanting, någon slags inskolningsperiod in i gayvärlden. Både för personerna själva samt för deras nära och kära runt omkring.

Genom att tänka att "Jamen hon är ju bara bi så chansen är ju stor att hon hittar sig en redig karl ändå till slut" kanske det är lättare för farmor, morfar och gammelfaster att acceptera personens sexuella läggning. Till en början. Och när de vant sig vid bisexualiteten så Pang. Här kommer homosexualiteten, men däremot som en blixt från en inte alltför klarblå himmel.

Men det är skönt att testa in sig på ett område innan man bestämmer sig. Det känns ju rätt onödigt att komma ut som homosexuell om man till sin stora fasa upptäcker att man råkar börja tända på snubbar, som om man vore en vanlig regular Svensson-heterosexuell, eller nåt.

Mina föräldrar tror fortfarande att jag bara haft en tjej, och att jag säkerligen kommer börja träffa killar igen someday soon. Vi är fortfarande i inskolningsperioden.

Jag var nyss och såg Oceans 13. Den var hur grym som helst. Det har ingenting alls med bisexualitet att göra, förutom att George Clooney och Brad Pitt är två snubbar som jag eventuellt skulle kunna tänka mig säga upp mina flatigheter för en stund eller två.



* Notera ordet här. Det betyder i dessa fall, och syftar alltså inte till att generalisera och säga att bisexualitet är en fas in i homosexualiteten. För så är det inte. Men det kan kanske vara så för vissa.  Jag ville bara påpeka det innan någon annan gjorde det.

Kommentarer
Postat av: Lintin

Brad Pitt? Är inte han alldeles för botoxad nowadays?

Postat av: Femmelicious

Nä, inte när han ser skurken i ögonen och ler sitt spjuveraktiga leende och man vet att han har femton ess i rockärmen. Hehe. Men det är klart, jag tar hellre Angelina framför Brad vilken dag som helst. By the way så stör jag mig på att jag inte kan lämna kommentarer i din blogg :(

2007-06-21 @ 00:33:22
Postat av: Linnah

ÅH, fatta hur nostalgiskt det var igår när jag var fotoassistent och det visade sig att det vi skulle fota var bilder till KP!!! Och nu skriver du om det! Det var med nya redaktören barnprograms-Ola och allt. Mycket spexigt.

2007-06-21 @ 20:05:06
URL: http://linnahihufvudstaden.blogspot.com
Postat av: fantastiska a

Du har totally satt igång min gayviber.. eller iallafall lite. alla som jag trodde va gay visade sig vara det sen när de kysste sina tjejer. och då frågar jag dig. vad ska jag nu till med denna nyupptäckta "7e sinnet"? i och för sig är det ju bra tills när du kommer hit till priden ;)

2007-06-21 @ 23:00:15
Postat av: androgyn


Bra kvällstugg för ögonen som vanligt :)
tack för länkningen!

2007-06-21 @ 23:49:45
URL: http://metrobloggen.se/kattfasen
Postat av: lebben på webben

är inte alla homosar först smygbi? så var det iaf i min krets. ;)

2007-06-22 @ 14:33:24
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1044
Postat av: hypatia

Man är tygnd av samhällets regler och om man är uppväxt i en viss miljö kan man undra vad man är och göra det som är rätt... för att senare i livet när man är tryggare i sig själv och har misslyckats många gånger få en upplevelse med den som man hade väntqat på i så många år... jag har tvekat i 25 år...men jag var aldrig bi eller hetero
jag var en olycklig flata.
www.musifokus.blogspot.com

2007-06-22 @ 22:17:41
URL: http://www.musifokus.blogspot.com
Postat av: Kill kompisen

Oj oj .. laste dina blogg nu. Man maste juh hanga med =) aker hem till sverige idag flagnar over hela ryggen inte kul. Jag forlorar min underbara sol branna som jag har jobbat på sa hart... hors i veckan *Kram*

2007-06-24 @ 11:31:39
Postat av: från samma stad som du.

jag vill fortfarande hångla med dig.

2007-06-25 @ 03:16:04
Postat av: Femmelicious

Linnah: Ja KP är nostalgi om något. Man fick svar på så viktiga frågor. Typ hur många man får ha chans på samtidigt och så.
Fantastiska A: Var glad för din nyupptäckta förmåga. Ja, du kan ju alltid använda den för min skull och tala om för mig vilka som är flator :)
Androgyn: Jag tackar och bokar och småler lite fånigt som man gör när man får en komplimang ;)
Lebben på webben: Jo, de flesta jag känner var också smygbi från början. Som sagt, det är ju bäst att börja småskaligt hehe.
Hypatia: Ja för vissa så är man så fokuserad på att vara som alla andra att man inte ens funderar. För att senare i livet få en aha-upplevelse. Hoppas du är en lyckligare flata idag i alla fall!
Killkompisen: Hoppas du hade kul i Spanien min vän. Så kommer du hem och är brun och fin och själv har jag kämpat och ser bara grisrosa ut. Vilket fusk.
Från samma stad som du: Oj. Nu blir jag lite generad så här på morgonkvisten :)

2007-06-27 @ 10:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback