Ett hederligt inlägg om vädret

Jag tänkte att det är på tiden att skriva ett vanligt hederligt inlägg om vädret för en gångs skull. Det verkar lugnast så eftersom varken min moral, min civila status eller mina känslor kan ifrågasättas efter det.*

Igår åskade det. Jag hade just satt mig i bilen för att åka en liten tur när hela himlen sken upp. Först tänkte jag att jag fått något fel på hellyset, men sen när smällen kom dånade det så högt så både jag och bilen hoppade till. Sen kom regnet. Halvvägs ner i stora backen insåg jag förtvivlat att mina vindrutetorkare är skeva och hoppar frenetiskt i små dödsryck. Det åskade och dundrade och regnet piskade mot rutan och motorhuven och jag följde sakta de två små ljusen från bilen framför. Som tur var skulle den åt samma håll, så jag behövde bara ligga på lagom avstånd efter den.

Nu tycker jag faktiskt att det kan ha regnat klart så att solen kan titta fram någon gång. Jag behöver faktiskt bruna på mina ben några nyanser.


* Jag vet att jag också har gjort fel. Jag har aldrig sagt något annat. Men bara för att vi båda har gjort fel och jag valde att ta steget och göra slut gör det inte mig omoralisk. Det är bättre att göra slut när känslorna försvinner än att vara tillsammans för att vara schyst. Det är mer moraliskt, faktiskt. Även om det sårar.

Kommentarer
Postat av: Fia

bätter göra slut än att vara tillsammans för å va snäll. å ja det åskade som fan igår

2007-07-18 @ 11:01:00
Postat av: androgyn

Yes, inget går upp mot sunt tänkande!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback