15 minutes of fame

I Flatvärlden (och särskilt i en liten stad) är man kanske inte alltid så anonym som man tror. Jag är alltid av uppfattningen att jag inte syns eller märks särskilt mycket, men just i dessa dramatiska göra-slut-tider är jag nog eventuellt lite lokalkändis. Det finns en hel del säkra sätt att få ett hum om huruvida man är omtalad eller inte:

1. Man hör rykten om sig själv.
"Jag hörde att det var en tjej som hade dumpat en kompis till min kompis/kusin/halvbror/buksvägerska och sen blev det en massa rappakalja på Gatufesten."

2. Man får mystiska mail
"Hej, jag är kompis till den och den och jag har hört det och det. Inte för att lägga mig i och inte alls för att jag är nyfiken, men stämmer det??"

3. Man får en massa nya besök på QX från lokalflatbefolkningen
I besökslistan har man nya besökare som tittar på ens bilder, läser ens gästbok, kollar ens fakta och läser ens dagbok. Nästa dag kommer de in igen. Och igen. Som för att söka någon slags fakta som inte fanns där igår.

Det är i och för sig kul att vara omtalad, men det är ju alltid roligare att vara omtalad för någonting roligt. Men många som inte har så mycket att göra om dagarna behöver nog gotta sig i lite skvaller för att få de gråa dagarna att rulla på. Här vet alla flator allt om varandra. Det bästa är att redan nästa vecka kommer ryktena vara utdöda för då har någon annan lyckats hamna i rampljuset och får sina femton minuter av kändisskap.

Kommentarer
Postat av: Lintin

I hear you, det är gubbsegt att vara skvallrad om. Kan du inte få en polare att supa sig redlös mitt på dagen och tafsa på någons tjej mitt på gatan eller nått bara för att ge dig lite respit? =)

Postat av: Linnah

HAHAHA. Det är så härligt med småstad. Det finns liksom en anledning till varför man flyttar därifrån.

2007-07-20 @ 13:00:42
URL: http://linnahihufvudstaden.blogspot.com
Postat av: Femmelicious

Eftersom det är fredag så räknar jag kallt med att det under helgen kommer inträffa både en och elva tragedier på andra håll än mina som förhoppningsvis blir nästa veckas samtalsämne. Och jo, det är lite på grund av det här som man förmodligen kommer flytta härifrån i sinom tid.

2007-07-20 @ 13:05:22
Postat av: Miss Von Dyke

I flatvärlden är man aldrig anonym oavsett stadens storlek..

2007-07-20 @ 18:02:12
URL: http://vondyke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback