Vem vill ha en snopp i ögat?

Jag anser att det inte är något fel i att vara stolt över sin kropp om man är nöjd med den. Det är väl jättebra. MEN. Om man nu råkar vara väldigt nöjd med sitt könsorgan, måste man då vara så himla stolt över det att man känner ett måste att fota det och lägga upp det som presentationsbild på QX? Jag förstår inte det där. Alltså, vem nappar på en liten miniatyrbild på en kuk som allt för ofta är tagen på ett ytterst oestetiskt och smaklöst sätt. Jag frågar, vem?

Eftersom jag pluggar ämnen inom PR och marknadsföring så har jag stor förståelse för person-PR. Att man på bästa sätt vill marknadsföra sina styrkor och det man är bra på. Men om man väljer att marknadsföra enbart sitt könsorgan (utan t.ex. tillhörande kropp, eller i alla fall en vettig bildtext som ändå berättar att det finns en hjärna bakom kuken) så känns det som att personen i ett desperat försök att få uppmärksamhet gör det yttersta för att penetrera din hjärna så gott nu en liten sketen bild kan.

Alltså, vad får snoppbäraren ut av det?

Nu kanske jag är lite väl hård mot kukarna i vårt samhälle igen. MEN, saken är den att jag mig veterligt inte sett en enda presentationsbild innehållande en uppfläkt fitta.

Alltså, könsorgan är väl inte sexiga enbart i sig själva? Det är väl allt runtomkring som gör dem sexiga? Har jag rätt? Varm hud, glittrande leenden, lena magar, ögon som förtrollar, det är väl helheten som gör kroppsdelarna? Inte sant?

Nu har jag tagit bort sexbildsfunktionen på QX. Jag är trött på att få snoppar i ögonen hela tiden.

Min uppsats börjar bli relativt fyllig vid det här laget. Idag intervjuade jag en kommunikationsansvarig för en attitydkampanj för ungdomar. Sjukt intressant. Så nu ska jag sätta mig och transkribera (lyssna på bandet och skriva ner intervjun ord för ord) och förbanna att min egen röst inte låter lika cool på band och för andra som den gör i mitt eget huvud.


Kommentarer
Postat av: Smygflata

Hmmm... Har du varit på Sylvia? Där ser man uppfläkta fittor så långt ögat kan, det kan jag lova. Det är inte särskilt mycket mer intressant än en bild på en kuk.

Postat av: Den där Manuela

det där har jag funderat över massor av gånger! ingen vill se deras fula snoppar så de tvingar dem på oss genom att besöka våra QX-sidor istället. nasty nasty. titta gärna förbi och säg hej på qruiser förresten, heter "Den där Manuela" där!

2008-01-23 @ 18:54:04
URL: http://gioia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback