Att alltid kissa efter sex

Det måste man. Annars får man urinvägsinfektion, säger min doktor. Men hur kul är det egentligen? Det finns tyvärr få saker som är så sköna som att ramla ihop i varandras armar efter varsin dunderorgasm och bara somna. Men nä, då måste man göra ett helt projekt av att gå upp, gå på toa, kissa fast man inte är kissnödig och tvätta sig. Jaha och så var man pigg igen.

Jag är en tjej som har sex med tjejer och alltid hävdar att sex med en tjej är minst lika mycket sex som vilket annat sex som helst. Däremot, när det är till min egen fördel, försöker jag alltid hitta kryphål i fenomen som inte gynnar mig själv. Alltså, vad i själva sexet är det som gör att man måste gå och kissa efteråt? Finns det till exempel fler bakterier på en snopp än vad det gör på fingrar? Logiken säger i och för sig att fingrar borde vara det mest bakteriefyllda på hela kroppen eftersom vi pillar på allting runt omkring oss med dem. Men ändå, det betyder ju då att man måste gå och kissa varje gång om man pillat på sig själv också. Men det kanske alla gör också, så vad vet jag?

En kompis till mig kläckte för ett tag ur sig att "det är mycket skönare när han bara slickar mig för då slipper jag gå och kissa efteråt och kan bara somna (garv.)" Men tungan borde ju innehålla minst lika mycket bakterier? Eller?

I och för sig är det ganska skönt att gå upp och tvätta av sig. Den som har somnat med glibbigt glidmedel och vaknat upp och känt sig som ett slickat frimärke som fastnat i lakanet vet vad jag pratar om.

Stockholm på torsdag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kan faktiskt berätta att det är en bakterie som killen har som gör att du kan bli sjuk! Så pilla på och skit i o kissa om du inte behöver det!
Har varit ihop med min tjej i flera år och vi har aldrig haft urinvägsinflamation, trots att vi inte kissar efter sex.

2007-12-12 @ 00:39:44
Postat av: Femmelicious

Härligt att höra att ni sluppit det! Själv får jag infektion hur lätt som helst, aldrig fått det när jag varit med en tjej å andra sidan. Men när infektionen har vandrat upp i njurarna en gång så vågar man inte riskera något efter det. Smärta!
Egentligen är man nog en väldigt lyckligt lottad människa när ens problem ligger på nivån att man inte orkar kissa efter sex. Om man ser det så här så FÅR jag ju åtminstone komma till ;)

2007-12-12 @ 07:30:05
Postat av: 99% Flata

Naveln är "smutsigaste" stället på kroppen har jag hört :P

Postat av: Femmelicious

Oj, inget mer pippande i navlar då med andra ord ;)

2007-12-12 @ 13:57:42
Postat av: Linnah

Orka kissa efter sex. Seriöst liksom.
När det gäller tungan så skulle jag dock säga att den inte alls bär på så himla många bakterier, eftersom salivet tar död på det mesta som kan tänkas komma dit. Det är därför man inte får hiv av att hångla med en hivsmittad t.ex. (såvida inte det är en ansenlig mängd blod inblandad samtidigt) och det är därför man om man tar sperma i munnen inte ska svälja och skölja, utan bara spotta ut och sen låta salivet och kroppens eget försvar ta hand om resten, det är det bästa försvaret. Sköljer man munnen så sköljer man bort skyddet och riskerar dessutom att riva upp osynliga små sår och sprickor som istället gör risken större för att fånga upp något dåligt.

2007-12-12 @ 20:22:00
URL: http://linnahihufvudstaden.blogspot.com
Postat av: Linnah

Och när det gäller killarnas "bakterie" så antar jag att det är klamydia som åsyftas? En av de typ 20 sorterna, den/de som om man har otur kan resultera i livmodertappscancer. Och anledningen till att man ur det hänseendet ska kissa, är i så fall för att det delvis är sperman som smittar (men också diverse andra delar av genitalierna och därmed är det ju bra att få ur sig lite skit, och kukar i allmänhet är ju faktiskt inte särskilt aptitliga... oops, nu gjorde jag visst en värdering, hatar när det händer.) och kissar man ut sperman så är alltså sannolikheten en gnutta mindre att man låter viruset gosa in sig i slemhinnorna.

2007-12-12 @ 20:26:15
URL: http://linnahihufvudstaden.blogspot.com
Postat av: Femmelicious

Egentligen är det ju inte så mycket klamydia jag är rädd för, (eftersom jag har en fast partner och ingen av oss har haft det.) (Plus att jag räknar med att hon är trogen :P) Det är mer urinvägsinfektion. Och det får man ju av vanliga bakterier som inte behöver ha med sexuelltt överförbara sjukdomar att göra.

2007-12-14 @ 12:07:52
Postat av: Din laserpekare i mörkret

Kuken är en bakteriehärd - och det var ändå milt uttryckt.
Så jag blir enerverad när kunniga människor, som läkare ändå bör vara, säger totalt okunniga saker!
Visst, sex är sex och sex mellan tjejer är väl inte mindre sex än något annat, men..riskena att drabbas av urinvägsinfektioner är 1 på miljonen med en tjej, däremot är det mer än vanligt bland tjejer som är heterosexuella. Varför? för att en kuk som inte skyddat sig med en kondom är lika med en bakteriehärd. Det är inte för att vara elak (även fast det är jävligt roligt) som jag säger så, det är fakta, rakt ut, rakt på.

Könssjukdomar är relativt knepigt att smitta mellan tjejer, det händer, men det är mer ovanligt.
Vanligast är könsherpes, sen klamydia och mycoplasma. Men HIV, hepatit c/b m.m. är MYCKET ovanligt och det har att göra med kuken.

2007-12-18 @ 17:56:11
URL: http://laserpekarn.blogspot.com
Postat av: Din laserpekare i mörkret

Jag glömde säga en sak: har ni sett den här reklamen som handlar om att kvinnor kan vaccinera sig mot livmoderhalscanser?
Det viruset som i vissa fall kan ge kvinnor cancer i livmoderhalsen är ett virus som män (kuken) överför till kvinnor (fittan).

Det står inget om det i reklamtexten, tänkte nästan gå och vaccinera sig, men sen läste jag på om det lite mer och tja..där sparande man några onödiga hundringar!

2007-12-18 @ 17:59:15
URL: http://laserpekarn.blogspot.com
Postat av: Femmelicious

Laserpekaren, du verkar vara en med stenkoll! Och jo, jag har funderat på det där vaccinet mot livmoderhalscancer. Tyckte att det lät som en bra grej, men om det ändå är onödigt så spelar det ju inte så stor roll. Jag har skrivit om det här med könssjukdomar och lesbiska förut, jag är faktiskt rätt fascinerad av det. Pratade ju med gynekolog och läkare då, men okunskapen är ju total! Rätt konstigt ändå.

2007-12-19 @ 09:56:24
Postat av: Shuto

Jag tror det är en kvarleva från de mörka tider då alla män tröskade nyslaget korn med sina präktiga blodfyllda organ, samt masturberade med samma valkiga näve de svingat dynggrepen med och sedan utan att ens doppa slemhelge i skurhinken i tamburen idkade älskog med frugan.

Nuförtiden tvättar de flesta män sig varje dag och har mer hygieniska vanor och arbetsuppgifter.

2007-12-23 @ 03:14:43
URL: http://lifeandtimesofterje.blogspot.com/
Postat av: Fengirl

Är en som går och kissar efter sex med båda könen. Bakterier kan gnidas in i urinvägen och det är urinen som sköljer bort det. Alla har bakterier som lever på oss kan funka bra på oss men reagera på partnern. Så vad en snopp för med sig är något helt annat och det hjälper inte med nåt kissande där.

2008-01-19 @ 12:53:42
Postat av: Dr Smart

Jag läste i senaste läkartidningen att huruvida man kissar efter sex eller ej inte har någon inverkan på risken att få urinvägsinfektion. Bara så du vet. Varsegod och sov.

2008-04-27 @ 03:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback