Mamma pappa, jag är gay

Jag kom just ut för mina föräldrar på SMS. Klockan är 10:10.
SMS är bra. Man slipper se någon i ögonen, man slipper se en eventuell hemsk reaktion, man slipper vara orolig för att man själv ska börja lipa.

Det negativa är att mina föräldrar knappt vet hur man läser SMS. Ännu mindre hur man svarar. Så nu sitter jag här på nålar och väntar på något sorts livstecken från de båda. Undra vad de gör och tänker. Undra om de ringer varandra och gråter.

Som om det inte vore nog så spydde katten just en hårboll vid mina fötter.


10:44
Jag har fortfarande inte fått något svar.
Och jag har fortfarande inte torkat bort kräkhårbollen.

10:54
Alltså, jag vet ju att de har läst vid det här laget. Så mobilkåt som min mamma är, och så affärsbusy som min pappa är. Ska jag ringa upp? Nej, aldrig i livet. Bollen är hos dem.

11:07
Jag klev i kattens kräkhårboll.

11:22
Ni vet när man var yngre och hade skickat ett fråga-chans-brev till snyggingen i klassen med kryssrutor för ja, nej eller kanske. Sen satt man och väntade på svar. Det var väntan som var värst. Det känns lite så. Mamma pappa, kommer ni fortfarande älska mig? Ja, nej eller kanske?

11:46
Gaaaaah!

11:57
Hur svårt är det att svara på ett jävla SMS?

12:03
Nu orkar jag inte SMS-vaka mer. Jag måste gå till skolan och fortsätta mitt liv. De får väl höra av sig när de vill.
Jag återkommer med en rapport senare.

12:04
Katthårbollen är upptorkad.

12:10
Kan man återta SMS?

12:12
SMS från pappa:
"Självklart kommer jag alltid älska dig vad du än är eller gör. Du är ju min lilla Skrutt i alla lägen! Vi kan väl träffas och snacka? Kram från pappa"

12:13
Lättade tårar.

20:52
SMS från mamma:

Det är väl klart att jag älskar dig oavsett, mitt första lilla kärleksbarn! :) Vi hörs. Kramar /mamma

20:53
Insikt: Jag gjorde det! Jag gjorde det verkligen!

Kommentarer
Postat av: Wicky

Jag håller tummarna. Jag sa det över telefon. Modern satt tyst i över en minut innan hon började skälla på mig, att sånt trams är övergående :S

Postat av: Femmelicious

Tack för tummarna. Det betyder mycket. Gud, jag trodde inte jag skulle skicka. Jag kom på det i duschen, formulerade i huvudet och gick ut och skickade. Helt spontant. Jag har planerat utkommandet i hela mitt liv typ, så skickar jag ett sms på det där sättet, haha. Jaja, sms är bra. Vi lever ju ändå på 2000-talet ;)

2007-04-26 @ 10:35:46
Postat av: Anonym

Håll oss underättade!!!
Blir säkert bra.. Kram

2007-04-26 @ 11:04:49
Postat av: Verbal Kint

Att alltid vara någons lilla "Skrutt" kan ju inte vara dåligt. Håller tummarna. Det blir säkert bra!

2007-04-26 @ 15:36:00
URL: http://vadsvartdetar.blogspot.com/
Postat av: Carolina

Gratulerar! :)

2007-04-26 @ 22:36:35
URL: http://carolinadeluxe.blogspot.com
Postat av: 99% Flata

Härligt :) Kram!

2007-04-26 @ 23:07:03
URL: http://99procentflata.blogspot.com/
Postat av: Femmelicious

Tack hörni! vad söta ni är!

2007-04-27 @ 09:41:41
Postat av: Saga

Jag blir nästan lite tårögd själv av dina föräldrars sms :)

2007-04-27 @ 12:53:04
Postat av: Sara

ÅÅ vad skönt att de tog det så bra! :) Jag kom ut för några kompisar i lördags och gud vad skönt det var! :)
Nu är det bara pappas tur..hjälp! Jag har också funderat på att skicka sms men jag skulle ändå vilja se hans reaktion, hm..:P

2007-04-27 @ 14:56:15
URL: http://saraa89.blogspot.com
Postat av: Iris

Lika faschinerad som vanligt över dina inlägg, fast ibland får man en magkänsla av att de skulle vara lite av ett hopkok, men äsch, vill jag inte tro, bra att de ordnade sig så fint :)

2007-05-05 @ 22:47:29
Postat av: Femmelicious

Iris, det enda som möjligen var lite justerat i detta inlägg var att katten spydde en meter från skrivbordet, så "vid mina fötter" kanske var en överdrift. Men det är också det enda. Sen är det klart, det låter kanske fascinerande ibland, men egentligen så var det i princip två sms från dotter till föräldrar. Inte så stor grej, egentligen. Men det kändes skönt.

2007-05-06 @ 16:04:44
Postat av: Anonym

hh

2007-05-20 @ 20:12:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback