Lesbisk dildorädsla

Eftersom jag kastades in i lebbvärlden efter flera år av heterosexuella aktiviteter har jag aldrig tyckt att det skulle kännas konstigt att pilla in saker nere i underlandet. För mig är dildon ett kul sätt att kombinera sexet med. (Ja, så var det redan på den gamla straighta tiden vill jag lova...) Vissa tjejer jag dejtat, som inte hade någon heterosexuell fas, har däremot inte nappat på det här med dildosar. De har tyckt att det känns fel och att jag är lite knäpp och smått pervers som vill testa "sådana saker". Jag är lite nyfiken på vad det beror på. Är det jag som är översexuell?

Här kommer fyra funderingar:
1. De har aldrig upplevt penetration och är rädda att det ska göra ont.

2. De anser att man valt bort snoppar om man är lesbisk och ser dildon som ett snedsteg mot deras livsstil.

3. De gillar helt enkelt inte sexleksaker utan tycker att sex är något mellan två personer, utan krusiduller.

4. De har testat dildosar, men gillar helt enkelt inte hur de känns.

Ligger det någon sorts sanning bakom mina hypoteser eller svamlar jag bara utifrån min ytterst fattiga statistik?

Jag vill inte vara någon som sprider dildopropaganda eller någon som säger att tjejsex inte funkar utan hjälpmedel. För så är det verkligen inte. Men det kan vara jävligt roligt att experimentera lite ibland. Jag hade ett samtal kring detta senast igår. Bruden som jag pratade med då hade upplevt att eftersom hon haft killar innan så kunde hon inte leva utan penetration, "trots" att hon var lesbisk. Detta eftersom hennes fysik och känsel inte ändrades i samma veva som hon beslutade sig för att träffa tjejer istället. Och det ligger ju något i det. Hon sa också att de som varit 100% lesbiska från början kanske inte har kommit att gilla det här med penetration eftersom de aldrig tränat sig duktiga på det. Och visst, har man inget behov av att testa så är det ju så.

Och testar man en dildo för första gången är det ju nästan självskrivet i tapeten att man inte kommer att älska den på en gång. Ingen var väl överväldigad första gången man fick en snopp i sig heller. Det kräver ju lite träning.

Men vilka resultat man kan få alltså... Åh gud.
Fick typ tre resultat bara i morse.

Kommentarer
Postat av: ..........

Det här med dildon har inte varit min grej över huvudtaget. Men har ju fått en in körd då och då när jag minst anat det. Men ja ska jag vara ärlig så gillar jag det. Från att varit helt emot det till att faktiskt tycka om det är ett stort kliv. Dessutom antar jag att jag kommer få testa det mesta men det gör jag med nöje :)

2007-04-08 @ 13:32:18
Postat av: ajja

I det fall ja känner till handlar det om ovana vid penetration.

Postat av: Iris

Hm, ja kuk i sig är ju en historia också. Personligen uppfattar jag den kroppsdelen som enormt överskattad, men kanske bara jag? Jag njöt sällan av de, kämpade för och göra men gjorde inte riktigt. Inte en wow-upplevelse. Märkte att på något vis var fingrar mer intressanta, även om den biten aldrig hann utveckla sig särskilt mycket, då de prompt skulle in en annan sak istället. Sen om man börjar tänka på snygga tjejer under sexets gång, så börjar man ju starkt fundera; vad är de här? Var de här allt? Är allt som de ska verkligen ?!
Och ja, jag kan erkänna, jag är inte sådär hejdlöst sexuell av mig någonstans, så känner inte heller därför inte för att upprepa mitt misstag och hoppa in i ett förhållande och ha sex och hoppas att allt blir bra i slutändan. Med andra ord; ingen tjej hittills, men visst, om tiden är rätt och lusten är där, klart jag vill ! :)

2007-04-12 @ 01:30:24
Postat av: Femmelicious

Iris, jag känner igen det där lite. Jag har kvar en gammal dagbok från 15-16-årsåldern någonting. Där skriver jag "Är man otrogen om man fantiserar om tjejer när man har sex med sin kille? Det är ju bara en oskyldig fantasi, något som jag aldrig skulle förverkliga"... Men det var det enda sättet jag kunde komma på.. Att låtsas att han var en tjej. Ödets ironi :)

2007-04-12 @ 11:20:42
Postat av: bruden

För min del handlar det om att hela kukbiten är ett stort trauma, inte för att någon har tvingat sig på mig men för att jag har tvingat mig själv. Så efter en stunds penetration får jag backflashar och känner mig obehaglig till mods, ungefär som när jag var med killar... hade jag aldrig blivit van vid penetration med killar hade jag kanske gillat det mer. Motsatsen till "ovan vid penetration"-teorin alltså...

2007-04-13 @ 17:12:31
URL: http://bruden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback