Ett stycke GAY-vodka tack!

Idag var sambon och jag inne en sväng på systemet för att handla lite inför Pride i morgon. Vi tänkte i och för sig köpa det när vi är i Stockholm också, men det är ändå skönt att kunna ta sig en liten jäkel så fort vi kommer till hotellrummet. Det är ju ändå semester! Och ja, vi ska bo på hotell! Värsta lyxflatorna vi ska leka. Vi hade ju säkert kunnat låna någons soffa ett par dagar eller så, men samtidigt är det skönt att kunna vara lite ifred. Det här blir ju istället för utlandssemester till hösten eftersom min fotbollssambo inte kan lämna stan mitt i säsongen. Till mitt stora förtret. Men det är som det är.

Anyways... Väl inne på systemet såg vi regnbågsvodkan som man hört talats om. En sån måste vi ha, tänkte vi. Fast än vi sällan dricker vanlig osmaksatt Absolut. Tanten i kassan var däremot inte lika uppdaterad om det nya gayiga utseendet på flaskan, och undrade först om det var vår egen kyltermos som vi virat in flaskan i. Vi försäkrade att så var inte fallet, utan att vi hittade den i det där utseendet i hyllan. Återigen undrade hon vad det var i flaskan, och vi fick för tredje gången försäkra att det var vanlig Absolut Vodka, men med regnbågstema.

Då vände hon sig om och ropade till killen tre kassor bort:
- Hörru, Kim! Vad ä det hära fö nåen flaske då? Den ha ja int sett!
Var på han med hög och tydlig stämma svarar:
- Ja män, Berit, det ä ju för det dära Prajd, du vet, för såna som ä GAY!
- Ja, ja.. Det ä ju så många nye förpackningar hela tin, så man kan ju int håll reda på allt!

Som jag sagt tidigare så GÅR det helt enkelt INTE att vara lite hemlig i den här stan.



Kommentarer
Postat av: Petra

Den har jag inte hört talas om! Systemer för mig i morgon mao...

Postat av: Stina

Haha lyxflator, vilket bra ord! Ha det så kul på Pride, synd att jag inte kan vara där men nästa år kanske.

2008-07-30 @ 01:19:24
Postat av: Veronica Svärd

Fniss, inte lätt att vara smyg-lyx-flata i sta'n...

2008-07-30 @ 22:35:32
URL: http://veronicasvard.driftig.nu/
Postat av: O.J.

Fantaaastisk systembolags-upplevelse!! Man tror inte riktigt att såna människor finns, but apparently.

2008-07-31 @ 17:59:36
Postat av: Maja

Haha, älska systembolagstanten!!

2008-08-01 @ 01:34:46
URL: http://savic.blogg.se/
Postat av: Den där Manuela

hahaha! ofrivillig outning på systemet :P

Postat av: amanda

hahahaha, klockrent xD trevlig liten blogg du har. jag tror jag ska börja följa den. pusshej.

2008-10-10 @ 18:31:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback