Dags för semester och Pride

Nu har sommaren äntligen kommit. Eller, jag har äntligen haft tid att utnyttja den... För nu har jag nämligen semester. Semester och semester vet jag väl inte egentligen om man kan kalla det. Arbetslöshet stämmer rätt bra det också, men det låter lite gråare och tristare. Jag har jobbat klart på sommarjobbet på glasögonbutiken, nu är tanken att jag inte ska jobba där något mer. Inte ens helgerna alltså, som annars jag gjort i tre år. A-K tror i och för sig att jag kommer komma tillbaka tids nog. Jag hoppas mer på heltidsjobb, men man ska väl aldrig säga aldrig. Jag kan ju alltid komma in någon gång i månaden och hjälpa till med linsfärgningarna och passa på att färga åt mig själv på samma gång. Man är väl smart.

Idag har vi legat och stekt på stranden, jag syster och flickvännen. Det började smidigt med att jag glömt bikinitrosorna. Jag var allmänt seg i huvet och skyller på en alldeles för rolig gayklubbskväll i fredags... Jag fick låna sambons fotbollshorts. Jag låtsades därför att jag var en cool fotbollsspelare och gick lite mer bredbent och tuffare än vanligt. Jag hoppades att jag sände ut några fler flatvibbar än vanligt. Inte hade jag kommit ihåg att raka benen heller. Men syrran sa att det inte var någon fara så länge benhåret inte strök i någons ansikte när man gick mellan handdukar och solstolar för att hitta en ledig plats.

Nu är jag lagom brun (läs: Röd) för att hinna bli snygg och fräsch inför Pride. Vi åker ner på onsdag och stannar till söndag. Vi har pinsamt nog inte tagit reda på vilka aktiviteter som erbjuds ännu. Så vi vet inte riktigt hur dagarna och kvällarna kommer att se ut. Är det någon som har bra tips på vilka fester och events som man bara inte får missa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback