Hej, jag är gay nuförtiden!

Idag hade sambon en arbetsintervju med en tjej som sökte jobb. Sambon berättade om henne senare för mig och sa att hon verkade jättetrevlig. Hon hade även rekryterat henne till sitt fotbollslag. Så just i denna stund är de på träning. Det roliga var att bruden som sökte jobbet visade sig vara en gammal klasskompis till mig som jag inte pratat med sen i gymnasiet! Vi var verkligen bra kompisar då, men umgicks i en grupp om fyra. Så vi umgicks aldrig bara hon och jag och därför blev det inte att vi fortsatte att ha kontakt. Nu har hon flyttat hit till stan och söker jobb.

Jag mailade henne och sa att vi kommit på att det var hon. Och att det var min "sambo" hon haft kontakt med. Jag vet inte om hon visste att jag kommit ut som gay och börjat träffa/dejta/bli tillsammans med tjejer /skaffat mig ett helt nytt liv sen sist vi sågs. Men hon verkade lite chockad eller så spelade hon för att hon redan hört skvallret men inte ville erkänna det. Så kan det ju också vara förstås.

Jag kan tänka mig att det måste vara svårt för de som gick med mig i skolan att tänka sig att jag några år senare skulle vara lesbisk sambo. Men så är det, och jag tycker bara att det är kul att folk blir så pass förvånade. Det visar att vem som helst kan vara vad som helst och känna hur som helst. Stereotyper är ofta överskattade med andra ord!

Kommentarer
Postat av: Den där Manuela

det är alltid kul att smyga utanför satta normer och överraska folk från förr. - men är DU flata? har man fått höra mer än en gång :P

med lite tur så kan du, genom ditt öppna sätt att leva, locka ut lite fler heteron ur garderoberna. det behövs :)!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback