Sånt som aldrig skulle ha inträffat när jag levde som hetero - del 1

I förrgår ringde mitt ex som jag var tillsammans med när jag startade den här bloggen. Hon skulle upp till min stad på ett seminarium tillsammans med en kompis. Tyvärr hade deras boende fuckat sig, så hon och kompisen behövde någonstans att sova. Eftersom jag och min nuvarande sambo bor i en trea så erbjöd vi oss att hon och kompisen kunde bo här. Det kändes på något sätt självklart eftersom hon är en gammal kompis. Men sen kändes det jäkligt bisarrt på samma gång. Jag skulle ALDRIG NÅGONSIN vilja sova hos ett ex och dennes nya. Men hon hade tydligen inget problem med det alls.

Min sambo hade inte heller några problem med det. Jag skulle ALDRIG NÅGONSIN känna att jag inte hade några som helst problem med att nåt av HENNES ex skulle sova här. Så det handlar tydligen om att det bara är jag som ser det sjuka i det hela. Jag skyller min inställning på att jag levt i en heteronormativ värld med många svartsjuka och principfasta inslag. Dessutom verkar flator kunna infinna sig i det mesta, eftersom alla är polare med alla. En flatas halva vänskapskrets kan ju vara gamla avdankade ex. 

Detta hade ALDRIG inträffat på den tiden när jag levde som hetero. Om jag hade kommit hem till min snubbe och sagt att mitt ex måste sova över hade jag nog inte ens blivit tagen på allvar, eller så hade jag fått flytta hem till Norrland ögona böj.

Exet mådde i alla fall bra och hennes kompis mådde också bra. Kompisen har förövrigt haft en fling med ett annat av mina ex. Världen är liten och alla vägar bär till Rom. Eller till mig.

I morse åkte de tillbaka till Stockholm. Övernattningarna gick smärtfritt och jag tror ingen tyckte att det var särskilt jobbigt. Jag tycker trots allt att det är otroligt skönt att det fungerar så bra. För jag vill väldigt gärna fortsätta vara kompis med exet, och därför är det ju kul att sambon och exet kommer så bra överens och faktiskt verkar gilla varandra.

Så länge dom inte börjar gilla varandra FÖR mycket förstås...

(Att ens partner blir kåt på ens ex är en annan grej som aldrig skulle ha inträffat på den tiden jag levde som hetero.)

Kommentarer
Postat av: Killen

Där kunde du faktist oxå ha användt din födelsedagspresnt heheh :)

PS. du måste se A shot at Love.. Tila Tiquila och de andra läppstift flatorna är så jävla snygga :)

2008-04-12 @ 13:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback