Grannsämja

Igår hade jag varit på firmafest. Vi körde igång väldigt tidigt, så klockan tio ville gravida arbetspolaren åka hem och eftersom jag inte hade lust att åka taxi från tjotahejti så åkte jag med. Kom hem klockan kvart över tio, men hade ingen lust alls att sova. Så jag ringde Pitebruden så drog jag, hon och bruden M igång vårt egna lilla party.

På andra sidan häcken pågick ett grillparty av något slag. Nyfiken och lullig som jag var trampade vi väg för att skapa oss nya vänner. På denna fest var det en salig blandning av folk. En del såg ut som om de var fjorton, hade svarta kläder, svart hår och kajalprydda ansiktet i den matchande färgen svart. En del var ungefär trettio och hade stora svarta plastglasögon. En annan såg ut som ett dregg med dreads och skägg och han lovade att stränga om min gitarr. Så satt det också två tvillingar som var i femtioårsåldern.

Vi slog oss ner med tvillingtanterna och började snacka. De blev helt överlyckliga eftersom de läst i sitt horoskop att de skulle göra nya spännande bekantskaper just idag.

Ganska snart hade vi kommit in på huruvida vi var gay, jag och Bruden M. Frågorna haglade, men det var inte den vanliga typen av frågor. De flesta frågorna var istället riktade till straighta Pitebruden.
− Men är inte du lesbisk?
− Hur kommer du in i bilden?
− Är ni alla tre tillsammans?
− Hur kommer det sig att du är med dom två?

Har de inte hört talas om att lesbiska kan ha heterosexuella kompisar?
Och tror de att man är mer experimentell och polygam om man lever lesbiskt? Haha, jag tyckte ganska synd om Pitebruden som fick sitta där och förklara att hon var en helt vanlig normal kompis till två förhållandevis vanliga flator.

Kommentarer
Postat av: Iris

Ja, de där låter lite bekant. Fast inte. Typ om man talar om vad man är för någon lesbian och har en heterovän med sig, så börjar de böna och be heterovännen och vara lesbisk med dem istället för med en själv som är...

2007-06-17 @ 22:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback