Vem får vårdnaden om sexleksakerna?

När ett flatpar gör slut måste de båda (eller fler om man är lite poly av sig) komma överens om ett antal olika regler sinsemellan och även dela upp olika gemensamma ting emellan sig. I vårt fall är det största problemet katterna. Eftersom katter sägs vara ett ganska tydligt flatattribut kan man lugnt kalla oss lesbiska eftersom vi hade sju stycken som mest. Nog för att hälften av dem var kattungar. (3,5 kattungar är hälften på 7 katter i och med att en var halvstor. Jag kan min matematik.) En av katterna var min, men eftersom den vant sig vid att vara ute kändes det taskigt att ta in den i min lägenhet på tredje våningen där den förevigt skulle få viga sitt liv åt att titta på fåglarna genom fönstret och tugga på mina döda blommor på balkongen. Vi löste problemet genom att Skräpet (min katt) får bo kvar tills jag hittar någon snäll själ som vill förbarma sig över den.

Problem nummer två. Vem får dildosarna? Ska man ens spara dem? Om vi ska gå vidare med nya brudar, är det kul att använda samma dildo då? Än så länge bor dildosarna kvar hos henne. Egentligen är de inte så mycket att hurra för eftersom den ena fått kortslutning och den andra luktar bränt. (Som jag ältat i tidigare inlägg.) Egentligen tror jag vi gör bäst i att spara pengar och köpa nya helt och hållet.

Det verkar inte finnas några generella regler eller normer kring hur man delar upp gemensamma saker av den här typen. Hur brukar alla andra göra? Dessa konflikter verkar lösas/inte lösas i det fördolda. Tips någon?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Släng skiten och köp nytt. Katter, svårt...

2007-07-12 @ 13:07:21
Postat av: Saga

Jag fick en dildo av en pojkvän, och han ville absolut inte att jag skulle använda den med någon annan efter att det tog slut (inte för att det är hans problem egentligen, men jag tror inte någon ny skulle vilja använda sexleksaker som jag fått av en tidigare älskare...). Tycker det är tråkigt att använda dildos på egen hand, så den ligger mest och skräpar... Funderar nästan på att slänga den.
Nu har jag ingen erfarenhet av flatsex, men jag skulle nog inte gilla att använda en dildo som någon annan än den jag just har sex med har använt före mig. Så mitt råd är att köpa nya! :)

2007-07-12 @ 14:15:06
Postat av: GirlGoesMom

Jag tror att man bör kasta dem och köpa nya... Jag är en "erfaren samlare" *skratta* sedan tidigare men ahr nu inte några kvar, då det kändes konstigt att ta med mig sexleksaker från ett gammalt förhållande in e ett nytt.
Har jag kommit hem till en kille eller tjej som fiskat upp en dildo hade jag nog funderat på hur många som använt den innan. Du hajjar var jag vill komma? Hygien, moral och sånt skit ;D

Postat av: Femmelicious

Jag lovar alltså att slänga dem om jag nu mot förmodan får tillbaka dem ;)

2007-07-12 @ 15:45:45
Postat av: Eva

Tack för en mycket trevlig blog.

2007-10-29 @ 19:09:53
URL: http://intimleksaker.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback