Vad är väl en Pride i Stockholm?

Den kan ju vara värdelös, tråkig och alldeles, alldeles... underbar.

Det verkar dock som att det är flera än jag som ska gå in på området för första gången och som är lite fundersamma kring det här med Pridekulturen. Alltså hur man bäst smälter in bland alla andra flator, bögar, diverse bipersoner, transor och alla andra människor. Ett råd jag fått är: Var dig själv.

Nu råkar det vara så att jag har en väldigt bred personlighet. Att vara mig själv innebär olika saker varje dag. Idag står jag till exempel på jobbet i vit kjol, leggings, turkost linne och stora örhängen. (Tilläggas bör att jag aldrig är så feminin som när jag står på jobbet.) I går gick jag runt i baggy jeans, gympadojjor utan smink. Jag anar att folks gaydar pep mer igår kväll runt mig än den gör idag.

Så vem är jag själv då? Och vem av sig själv vill man ska synas?

Men ju mer jag funderar desto mindre orkar jag bry mig. Det är inte som att jag tänker bli uppraggad ändå. Men det vore ju kul att slippa höra "Du är hetero va?" så fort någon börjar prata med en. Om du tror att jag är hetero och att jag inte sänder några gayvibbar är det förmodligen bara för att jag inte är intresserad av just dig. Det gör mig inte hetero.

Det finns däremot en som verkligen sätter fjutt på mina gayvibbar dessa dagar. Och hon tror nog inte att jag är så mycket hetero av mig har jag en svag känsla av.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag känner igen mig.. men att vara sig själv kommer man längst med.
När åker du upp till sthlm?
/tjejen från stan

2007-07-31 @ 14:03:21
Postat av: Femmelicious

Jag åker ner torsdag morgon. Någon som vet några roliga aktiviteter på torsdagkväll?

2007-07-31 @ 14:07:12
Postat av: Linnah

Men herregud, torsdagskvällen är det ju tjejkvällen, du kan väl inte ha missat det?! Dessutom ska coola Anna dj:a och jag ska naturligtvis vara där och jag UTGÅR ifrån att du kommer dit och att du också säger hej till mig!! Jag som offrar min sömn och min jobbkoncentrationsförmåga på att gå på brudfest liksom. Då är det verkligen värt det!

Postat av: Femmelicious

Ah just det. Jag fick för mig att tjejfesten var på onsdagen. Men då ska jag naturligtvis befinna mig där :)

2007-07-31 @ 21:08:59
Postat av: Inte som alla andra

jo... det där om att var sig själv är alltid ett problem, om man inte vet vem man är då??

2007-08-01 @ 13:11:18
URL: http://sweetsourandhot.blogspot.com/
Postat av: Den där Manuela

hahaha! klockrent. jag är själv väldigt femme men på priden så blev d mest baggy och converse. man vill lixom inte misstas för en hetero eller faghag. inte när man är singel och vill hooka upp med en donna för kvällen *s*

2007-08-28 @ 18:52:16
URL: http://gioia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback