Om ändå skolan kunde börja snart

Jag hatar att vara student just för att skolan har sommarlov och jag tvingas jobba för att få ihop kosing till brödfödan. Just att jobba är roligt, men eftersom jag är så ohyggligt osmart och tidsoptimistisk så har jag tagit på mig på tok alldeles för mycket att göra. Jag har just nu två stora projekt på gång och timmarna räcker inte till. Särskilt eftersom det finns så himla många andra saker (och personer) som jag hellre skulle ägna min tid åt.

Jag kan ärligt säga att jag längtar tillbaka till skolan för jag saknar min vardag. Skolan är en trygg värld och jag är inte alls redo att lämna dess trygga, omslutande famn. Idag kom min lärare in i butiken där jag jobbar och jag fick hjälpa henne med en grej åt hennes barn. Hon lämnade mig i sjukt stor tillbaka-till-skolan-längtan. Egentligten är det väl fritt disponerad tid jag saknar, men ändå.

Pride kommer just nu som en räddande ängel, för är det något jag behöver så är det lite miljöombyte, lite perspektiv på livet och lite sommarledighet. Efter det lovar jag att bli en mycket mer harmonisk och snäll människa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback