Regnbågsdjuren

Måste bara belysa den otroligt intressanta artikeln om homosexualitet hos djur i DN i lördags.
Ett argument som är flitigt använt hos diverse homofober är att "homosexualitet inte är naturligt eftersom djur är heterosexuella." Efter att ha sett mina flickkaniner sätta på varanda på alla möjliga sätt under min uppväxt hade jag väl redan konstaterat att djur inte bryr sig om småsaker som att de inte pippar någon av motsatt kön. För dem verkar det vara själva pippandet som är intressant. Vem vet, det kanske till och med var äkta kanin-kärlek. Lesbiska verkade de iallafall vara.

En dag fick jag och min syster för oss att vi ville ha kaninbebisar. Vi stoppade ner en av flickkaninerna hos en grann machokanin med päls så blank och klor så välpolerade. Han fick nobben direkt. Så kaninflickan fick flytta tillbaka till sin flickkärlek och de började nojsa på en gång. Inga ungar blev det, men jag och syrran var glada ändå. Vi ville också gifta oss med våra tjejkompisar när vi blev stora. Blä för killar som skriker, slåss och är dumma, resonerade vi. Ja, nu vet vi ju alla att jag inte riktigt växte ifrån detta resonemang. Det gjorde däremot syrran.

Min poäng är i alla fall att det verkar som att homosexualitet i allra högsta grad existerar hos djur. Det hade varit mer förvånade om det vore tvärt om. Jag är i alla fall säker på att om jag vore en elefant eller ett lejon skulle jag fortfarande vara kär i elefant- och lejonflickor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback