Spink-bögar och fit-flator

Det är många saker som skiljer bögar* och flator* åt. Inte bara har vi olika kön och dras till olika kön än varandra, vi verkar dessutom ha lite olika kroppsideal. Så verkade det i alla fall på bögfesten jag var på i häromveckan. Där fanns det kanske ett tiotal bögar och alla såg de ut som smala spaghettisar med armar, ben och foundation. Vi flator som var där verkade inte ha hakat på denna spink-trend, utan verkade hellre ha ett mer vältränat eller i alla fall grövre ideal. Vi flator verkar vilja vara biffiga och tränade medan stora muskler inte verkar vara något som bögarna ville flasha med.

Varför var det så nu då? Vissa kanske skulle säga att bögarna vill ha en mer feminin kroppsform och därför trivs med att vara slanka, spinkiga och långa. Flatorna kanske istället vill känna sig mer maskulina och bygger därför en massa muskler som de stolt kan gå runt och biffa sig med. Men det tror inte jag. Kanske i nåt fall, men inte i alla. Jag tror att det handlar om kultur och subkulturer och små lokala trender inom olika grupper. Det är klart, bögarna umgås ju mycket med varandra. De ser upp till varandra och kanske deras världsbild och ideal formas utifrån liknande parametrar. Samma sak med flatorna. Man blir ju som man umgås, som det så fint heter.

Att vara flata med snygga armmuskler är ju otroligt eftertraktansvärt. Dessutom kan jag komma på tusen anledningar till varför tjejer får stora armar. Ett exempel är att eftersom vi själva öppnar alla våra konservburkar då vi inte har någon stark och händig karl* så krävs det ju lite muskler, eller i alla fall hårda nypor. (Jag hade velat skriva att vi byter våra bildäck själva också, men så kom jag på att jag varken har bil eller knappt ens lyckades fylla på spolarvätska i mammas bil sist jag lånade den och det tog slut. Rutan såg ut som en leråker och jag fick stanna vid vägkanten och damma av den.) När man senare kommer till sexbiten så blir armarna mycket använda även då. (Läs mitt inlägg om den nya folkhälsosjukdomen
dildoarm exempelvis.)

Och på tal om dildoarm så har jag upptäckt att min högerarm fortfarande är bra mycket större än min vänsterarm. Jag trodde att jag skulle ha tränat upp vänstern vi det här laget, men icke. Om det beror på för mycket dildopippande med höger och inte med vänster, eller om det helt enkelt handlar om felbelastning på gymmet får jag fortsätta fundera på.




* Varning för grova generaliseringar. Så, nu har jag varnat.

Kommentarer
Postat av: pauo

my god! äntligen någon mer än jag som uppmärksammar detta fenomen!
nästan alla bögar jag känner är typ bara ben, medan flatorna (inklusive min flickvän) är biffiga eller iaf "normalbyggda". so strange.

själv får man väl konvertera och bli bög med dessa svaga små armar..

Postat av: Femmelicious

Haha vad härligt att jag inte var ute och cyklade helt då ;)

2008-05-26 @ 21:39:03
Postat av: Den där Manuela

kanske därför bögarna gillar mig, jag passar in i deras ideal med klena spindelarmar :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback