Nära-tutt-upplevelse hos tandläkaren

Jag var hos tandläkaren i onsdags på kontroll. Min tandläkare hette Sandra och såg mer ut som en frisör än tandläkare. Hon pratade lika mycket som en frisör också. Hon småpratade av typen "Vad jobbar du med då? Är du ifrån stan? Använder du tandtråd?" och jag svarade så gott jag kunde med munnen fullproppad av verktyg och röntgenplåtar. (Hur tror tandläkarna att man ska kunna svara på småprat? Eller pratar de mest utan att lyssna bara för att slippa en påträngande, nervös tystnad?)

Sedan hände något galet. Tandläkare Sandra lyckades tappa något verktyg på andra sidan av mig där jag ligger nerfälld och gapande i tandläkarstolen med ett neonblått ljus som lyser upp hela fejset. Hennes reflex är självklart att kasta sig över mig för att fånga verktyget. Detta får följden att jag får hennes tuttar uppkörda i ansiktet. Hon lyckades fånga verktyget och drog sig hastigt upp och utbrast "Nämen ojsan!"

Där låg jag kvar och gapade med både uppspärrad mun och ögon, helt utan hjälp av verktyg. När hon sedan berömde mina tänder så mycket att jag nästan ville rodna började jag undra om det inte var så att hon stötte på mig. Men näe, tänkte jag sen. Så där säger hon säkert till alla som hon råkat trycka tuttarna i ansiktet på.

Kommentarer
Postat av: KATTA

hej en fråga bara? jag har läst en hel del från bloggen och undrar vad du har för utbildning och vad jobbar du med. För att det verkar vara så spännande.

själv en tjej från Halmstad som känner sig lite lost med vad jag ska välja för utbildning och jag jobbar med ngt som jag tycker att jag inte gillar:D

2009-01-31 @ 23:45:55
Postat av: Femmelicious

KATTA: Jag har pluggat ett program inom kommunikation och PR, och idag jobbar jag på en kommunikationsavdelning och är ansvarig för events och direktmarknadsföring. Det har varit superkul att plugga och jag älskar mitt jobb! Ge mig din e-postadress så ska jag ge dig all info! (Jag kan naturligtvis plocka bort din kommentar med e-postadressen sen, så att du inte får massa andra mail också...)

2009-02-01 @ 19:48:04
Postat av: katta

tack tack, här kommer mailen :))

2009-02-02 @ 15:13:45
Postat av: KATTA

hej femmelicious

mailen är
[email protected] tack tack :))

2009-02-02 @ 16:45:28
Postat av: Elin

Jag tänkte göra ett inlägg där jag tipsar om de bloggar som jag brukar läsa och gillar bäst. Är det okej om jag länkar till din blogg då? :)

2009-02-02 @ 19:46:25
URL: http://svartspets.blogg.se/
Postat av: Femmelicious

KATTA: Jag har skickat ett mail till dig om min utbildning!

Elin: Självklart blir jag jätteglad om du länkar till mig :)

2009-02-02 @ 21:38:20
Postat av: Mitsukai

Haha! Underbart, om min tandläkare hade gkort samma sak hade jag snarare dött av mardrömmar. Hängtuttar på äldre damer är inte direkt något man vill ha flapprande i ansiktet =/

2009-02-06 @ 17:31:01
URL: http://mitsukai.blogg.se/
Postat av: Dexter

I mitt nuvarande tillstånd skulle vilka tuttar som helst uppkörda i ansiktet vara väldigt trevligt...

2009-02-08 @ 20:55:39
Postat av: Cristin

Hejsan!

Vilken fin blogg!

Prenumerera på varandra på bloglovin?

Om du vill det kan du skriva en kommentar till mig och skriva att du lagt till mig så lägger jag till dig så fort jag ser det! =)

Videoinlägg om hur magisk mugg fungerar och konst av min syster pojkvän. Gillar du den?

Ha det bra!

2009-02-08 @ 23:35:50
URL: http://ccristin.blogg.se/
Postat av: M

Kanske dags att bli lite bättre på att uppdatera din blogg? :P

2009-02-22 @ 13:36:25
Postat av: Alva

Fin blogg du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-05-10 @ 23:44:06
URL: http://harmankardonreceiver.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback