Pepparkakshus och annat julstök

Idag har jag varit julig och bakat pepparkakshus. Jag har även bakat någon hälsosam variant på pepparkakor utan kolhydrater. Tyvärr blev de så motbjudande att jag inte ens vill lägga upp receptet. Sedan glömde jag smält socker på plattan och en rökutveckling utan dess like spred sig i hela lägenheten. Jag fick panik och slängde upp balkongdörren och började vifta med toalettdörren för att blåsa bort rök från brandvarnaren. Brandvarnaren utbröt dock inte, vilket gjorde mig väldigt lättad. Men så här i efterhand känner jag en viss oro över att den inte med ett minsta pip talade om att det var fara på färde... Dags att kolla upp säkerheten här hemma?


Kommentarer
Postat av: CG

Jag tror inte du ska hålla på med matlagning.. inte ensam i allafall

Postat av: sara

god jul på dig och cool blogg

2009-12-24 @ 15:31:02
Postat av: Verbal Kint

God jul, Femmelicious!

Postat av: marianne

"fara på färde" heter det.

mvh,

Marianne

2010-03-05 @ 18:52:57
Postat av: Femmelicious

Hoppsan, fingrarna är lite snabba ibland. Nu har jag ändrat i fall någon fler besserwisser råkar korsa min blogg ;) Tack för påpekningen. Rätt ska vara rätt. Såklart.

2010-03-12 @ 18:53:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback