Vi har utökat familjen

Nu är vi stolta ägare till en jättefin sandfärgad bil! Det är en Renault Megane bla bla bla (några siffor och bokstäver som jag varken minns eller förstår.) Det är en 2008 som bara gått drygt 3000 mil så den luktar fortfarande nybil. Vi hade tänkt köpa en bil i 50.000 kronors-klassen. Men det gjorde vi inte, utan nästan tripplade den summan... Men däremot fick vi 10.000 kr i rabatt i miljöbilspremie. Klart man ska tänka på miljön! Så på något underligt sätt kändes det i bilaffären som att vi TJÄNADE 10.000 spänn. Vi funderade lite kritiskt angående detta när vi sedan var på banken och förde över pengarna. Men då var vi redan så kära i bilen att vi tänkte "äsch, det är den väl VÄRD". Gud vad lurad man är egentligen.

Nu väntar jag bara på att flickvännen A ska ta körkort så att vi faktiskt har behov av bilen också. Jag bor ju bara tvärs över gatan från mitt jobb så just nu kommer vi ju bara att åka och handla med den när vi är lata och inte orkar gå in till stan som tar 10 minuter. A kommer däremot dra ner restiden till och från jobbet med typ en timme när hon väl tar körkort.

Det roligaste med bilen är att det inte finns någon nyckel utan det är ett litet kort man stoppar in och sen trycker man på en startknapp så startar bilen. Roligt! Fast ganska opraktiskt eftersom kortet är bra mycket större att släpa på än vad en bilnyckel är.

Jag känner mig så vuxen som har en egen bil som man inte måste lämna tillbaka när man har kört färdigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback