En människa i en annan människa

Min och sambons kompis H är gravid − det finns en människa i hennes mage! En livs levande alltså. Jag vet ju egentligen hur barn blir till och att de ligger och jäser i någons mage innan de kommer ut. Men när man ser det på så där nära håll verkar det ju helt surrealistiskt! Men nu har jag verkligen sett det! Svart på vitt dessutom på ett grumligt ultraljudsfoto som om man man vände det rätt visade ett litet huvud, en näsa och en tumme och om man vände det fel mest liknade en avlägsen och mystisk galax någonstans.

Hennes mage såg gravid och rund ut och jag till och med kände på den! Senast jag kände på en gravid mage var när jag boxade på insidan av min egen mammas, tror jag. Jag har inte träffat H på ett tag, och när jag klev in i lägenheten kände jag mig konstigt blyg på något sätt. Ungefär som att jag hoppades att magen skulle få ett bra första intryck av mig, eller som att jag var rädd för att förolämpa den på något sätt genom att råka säga något knäppt, eller fråga korkade frågor som alla andra frågar. Istället utbrast jag "cooolt!" och var sedan tyst och fånigt förbluffad.

Jag undrar hur pinsamt fascinerad och häpen jag kommer vara den dagen när barnet väl tittar ut... Jag har plockat fram Lennart Nilsson ur bokhyllan och trollbundet undersökt hur stor bebisen kan vara och vad den kan ha för sig där inne just nu. Jag måste erkänna att det faktiskt pirrar lite i min egen skaffa-barn-nerv...  

Kommentarer
Postat av: Amanda

Du är i alla fall en sympatisk människa och det är ju superbra. :) Jag skulle bli glad om mina kompisar var som du när/om jag blir gravid.

2008-10-22 @ 22:44:36
Postat av: panini

nu vet jag inte hur gammal du är, men jag kan ju säga att det pirrar rätt rejält i min skaffa barn nerv! dock skrämmer det (förståeligt)livet ur min flickvän eftersom vi bara är cirkus 19år... men en vacker dag så!

Postat av: Linnea

Hej du! Din blogg försvann från mina länkar när jag bytte dator och sen har jag glömt kolla (sen i april typ), men det är skönt att se att du fortfarande bloggar och att det går bra! Grattis till jobbet! Visst är det fantastiskt att se sitt eget namn på namnskylt, och att faktiskt vara högt värderad och uppskattad för det man gör och kan. Hoppas att det kommer gå fint!

// Linnea

2008-10-25 @ 21:50:28
URL: http://linneaornstein.blogspot.com
Postat av: Den där Manuela

det är helt fantastiskt! fick själv barn när jag var 21 och det var .. obeskrivligt :)!

2008-11-06 @ 20:23:45
URL: http://www.hanky.se/Manuela
Postat av: sanna

skräpning nu vill vi ha inlägg

2008-11-28 @ 00:11:00
Postat av: l

Håller med föregående talare... We miss you! :)

2008-11-29 @ 19:01:31
Postat av: Juni

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte varje dag man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :D.

2011-05-07 @ 01:26:06
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback