Mata ex med kex

Dagens inlägg är en hemmagjord psykoanalys av mig själv.

Jag hade den konstigaste drömmen på länge i natt. Innan jag drar drömmen måste jag ge er lite bakgrundsfakta som kommer här:

Innan jag sparkade upp garderobsdörren och bestämde mig för att bli en heltidsflata så hann jag med att ha två längre förhållanden med killar. Det ena höll i fyra år och det andra i nästan två. De hette Cricke och Peppe. På ett ungefär.

Drömmen gick till på följande sätt:

Det är en vanlig dag och jag och flickvännen går runt i vår lägenhet. Solen sken och vi höll på att dammsuga. Jag öppnar garderobsdörren och tittar till mina två ex Cricke och Peppe som bor där inne. Jag klappar dem lite på huvudet och matar de med varsitt kex. "Duktiga ex" säger jag och ger dem varsitt kex till. Jag stänger dörren och är glad för att de inte bråkar med varandra idag. Det som är en så härlig dag och allting. Jag och flickvännen fortsätter städa och matar katterna också.

Ungefär här någonstans vaknade jag och utbrast: Höööh?!

Här följer några förslag till psykoanalyser: (Endast genomförda i hemmasyfte och saknar vetenskaplig grund.)

1. Att sitta i garderoben är en ganska vanlig symbol i gayvärlden. Drömmen kan därför betyda att jag numera vill gömma mina gamla ex istället för min egen läggning. Som att jag skulle vara rädd att någon skulle ta mig för hetero? Det verkar i och för sig inte så jättelogisk. Men så har jag aldrig gjort en hemmagjord psykoanalys. Ingen annan psykoanalys heller för den delen. Även kexen har här ett symbolvärde som skulle kunna betyda att jag på något sätt vill muta mina ex att vara snälla och tysta. Inte för att jag vet varför de någonsin skulle ha bråkat eller inte ha varit tysta. Kanske vill jag hålla dem ifrån att avslöja en stor hemlis?

2. Mina två ex är helt klart bögar och mitt undermedvetna har vetat det länge. De sitter där inne i garderoben och tuggar sina kex i ren frustration. De är i alla fall glada att de har varandra.

3. Jag är en störd hämdlysten exkidnappare inombords och drömmer om att spärra in mina ex i en trång liten garderob och endast mata dem med torra kex och inget att dricka.


Jag måste sms:a dem och fråga dem hur de har det på kärleks- och kexfronten.

Kommentarer
Postat av: Nemo

Haha underbar dröm!
Ja Lizzy the Lezzy är så bra

Postat av: Petra

Eller en mix av allihop kanske? ^^

2008-01-16 @ 10:55:47
URL: http://angelio.blogg.se
Postat av: Dummie

Underbart! Fantastiska psykoanalyser. Det är säkert en blandning av alla tre. Du döljer något, dom är bögar och du vill låsa in dem för att du gillar det samt för att undgå att bli outad som.... hetero... eller exkidnappare.... eller kexmissbrukare.... hmmm.... Eller så har du bara en dold fäbless för rim i alla dess former, att det just blev ex och kex kanske har en förklaring som du vet bättre än jag...?! ;o)
Som den psykoanalytiker jag icke är så föreslår jag ett glas kallt vatten och fortsatt städning av lägenheten!

2008-01-16 @ 23:56:20
URL: http://vendettor.blogspot.com
Postat av: Anonym

haha! skum dröm. du kanske helt enkelt har förpassat dem till en garderob i ditt undermedvetna, fått dåligt samvete över det och gett dem varsitt kex?

2008-01-23 @ 18:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback