London del 2

Väl i London hann vi med en massa saker:

Till exempel West Ham - Manchester Unitied. Flickvännen som är fotbollsspelare och numera fotbollstränare var helt lyrisk. Jag tyckte att det var kul, men mer underhållande på grund av den stora folksamlingen och själva draget och känslan, inte så mycket på grund av spelet.

image18

Samma kväll åt vi på Jamie Olivers restaurang. Supergott! Men tyvärr var inte Jamie där. Jag och flickvännen som skulle fråga om han inte har lust att ställa upp som spermadonator. (Vi funderade på att hälsa genom personalen, men insåg att vi inte visste vad "han får skriva på ett papper som innebär att han säger upp sina rättigheter så att vi två blir de lagliga förmyndarna" på engelska.)
Maten var himmelsk, särskilt efterrätten:

image19

Vi träffade trots allt Jamie till sist. Men han var ganska tystlåten och rörde inte en min när vi frågade om spermagrejen. Ingen annan kändis på Madame Tussaudes heller för den delen. Man får kanske inte röra en min då. Ungefär som de rödklädda engelska männen som vaktar i London:

image20


image21

Nyår firades på Trafalgar square. Det var meningen att vi skulle hinna till fyrverkerierna i närheten av London Eye, men tre miljoner människor på Londons gator var i vägen:

image22

På tolvslaget blev britterna som tokiga och ville hitta hångelkompisar. Jag greppade tag i flickvännen som för att markera. Men sådant uppfattades inte av fulla britter. Till slut skrek jag "I am engaged!" eftersom jag inte kunde förklara att "det här är min flickvän" eftersom girlfriend, bara blir tjejkompis på engelska.
Så om ryktet spridits till Sverige så måste jag tyvärr dementera en eventuell förlovning.

På hemvägen satt vi bakom två brudar i planet. Vi tänkte inte mer på det förän de började hångla. Oj, tänkte vi. Hur fan kan de sätta alla flator bredvid varandra hela tiden? Det hände ju på bussen till Arlanda också. Jag kände dessutom igen dem, säkert från QX eller nåt. Världen är ju inte alltid så oändligt stor i flatvärlden.

På bussen hem hände det igen...!

Det är vad vi numera kallar en flat-hattrick. På bussen hem satt två unga flator och pussades hela vägen upp till Norrland. Lite lustigt! Det är kul när man träffar på andra flator. Man ser att de är flator och man undrar om de förstår att även vi är flator. Man får den där igenkännande nicken som säger "hej du jämlike". Eller så funderar de helt enkelt över om man är deras ex ex, eller om man pippat deras förra brud eller om man är ex till dennes nya. Vad vet man.

Kommentarer
Postat av: Nemo

JAg älskar din blogg, förstår inte hur du alltid träffar SÅ rätt!

"Det är kul när man träffar på andra flator. Man ser att de är flator och man undrar om de förstår att även vi är flator. Man får den där igenkännande nicken som säger "hej du jämlike". Eller så funderar de helt enkelt över om man är deras ex ex, eller om man pippat deras förra brud eller om man är ex till dennes nya. Vad vet man."

Postat av: sofie

dina inlägg är bara för hysteriskt roliga, haha!

2008-01-14 @ 17:43:37
URL: http://www.sofieeee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback