London del 1

Så var vi då hemkomna från London. Blev aldrig någon tid över att blogga där nere. Fullt upp ändå med andra ord. Resan startade med buss här uppifrån. Vi åkte vid tolv på natten och flyget till London skulle gå på morgonen. I bussen hamnade vi framför två andra flator som satt och smygsöp och diskuterade livet och musiken och det osannolika i att de hade träffats just den kväll de träffats. Jag och flickvännen försökte stänga av öronen och sova, men utan öronproppar var det svårt. Jag brukar aldrig ha problem att sova någonstans så jag kände lite halvt ångestladdat att om jag inte somnar snart kommer första dagen i London vara sabbad.

När flatorna tappade ut sin öl under sätet så att det rann och luktade och blötte ner min flickväns väska var det kört. Flickvännen fick snabbt ut burken som sprutade åt alla håll, vartefter hon läxade upp öl-flatorna så halva bussen häpnade. Sen sa de inte ett pip mer på den resan. Och vi kunde sova.

Det här var inte de enda flatorna vi skulle träffa på, skulle det visa sig.

På Arlanda satt vi och väntade och väntade och väntade eftersom vi var ganska tidiga. Vi åt frukost och var otroligt trötta eftersom vi sovit ungefär en timme den natten. Äntligen öppnade gaten och vi kunde sitta där och vänta. Sen skulle vi boarda. Men så skulle det bara dröja 20 minuter. Sen skulle vi boarda igen men så skulle det bara dröja en halvtimme. Vi började ana oråd och mycket riktigt så kunde vi inte åka förän fyra timmar senare. Vi hade då slagit rekord i att sova korta powernaps på konstiga stället. Flickvännen sov på en liten pall, jag sov på ett ben (hennes alltså), jag sov sittande, hon låg i en soffa. Jag höll till och med på att somna på toan. Vi var nere i London klockan 5 ungefär och hade alltså missat en dag eftersom vi var trötta som två utslagna lamm. 

Vi gick en runda på kvällen. Såg Piccadilly Circus bland annat. Men jag var så trött så allt tycktes sväva omkring bredvid mig och jag kände mig full på något nyktert vis. i Efterhand hann vi se desto fler roliga grejor:
 

image14
Norrland möter London


image15
Bussarna syns till precis hela tiden. Även här vid Big Ben.


image16
Fontänen var stängd så det var bara reklamväggen på Piccadilly som kom med.


image17
Vi tänkte åka London Eye, men kön var för lång för tre kissnödiga brudar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som det varit mysigt.

2008-01-08 @ 12:09:35
Postat av: Anonym

Naaaw, även vanten..

2008-01-12 @ 11:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback