Inne i min lilla bitterhetsbubbla

Jag väntade och väntade på besked om fast anställning i vintras, men det sköts upp och jag skulle få veta nästa månad. Sedan nästa månaden. Sedan nästa vecka. Sedan nästa månad. Jag börjar sakta men ändå brutalt säkert fatta att jag nog inte kommer att få jobba kvar med marknadsföringen. Inte i de projekt som jag vill i alla fall. Jag jobbade fram till semestern, sedan skulle jag få höra i juli vad jag skulle göra till hösten. Men telefonen/mailen har varit tyst/tom.

En kollega hade hört av en som hade hört av en annan som hade pratat med en tredje som hade pratat med någon i ledningen och det verkar som att jag kommer att bli erbjuden någons sorts skitjobb som involverar noll procent av det som jag arbetat med tidigare och 100 procent av sådant skitgöra som ingen annan orkar göra. Det känns som att de vet att jag är nyutbildad och arbetslös och totalt beroende av dem. Därför är det väl skönt att lasta över saker på mig. Eftersom jag är oförmögen att säga nej.

Jag är så arg. Därför sökte jag precis en ny utbildning på Umeå Universitet. Fick antagningsbesked idag. Nu ska jag läsa en kurs mest för att ha studiemedel som backup om min chef erbjuder mig skitgöra och jag blir utom mig av ilska och kastar mina projektpärmar i golvet och störtar ut därifrån. Jag brukar inte gripas av sådana vredesutbrott, men jag känner att om jag någonsin skulle kunna göra det så är det nu. Därför är det bra med en backup. Och kursen verkade dessutom skoj. Men nej, tro inte att jag skall flytta dit. Det är en distanskurs, så jag kommer stanna kvar här hemma. Men förhoppningsvis lyckas jag klättra ut ur min lilla bitterhetsbubbla som jag skapat här i mitt arbetslösa näste. Jag sitter i mjukisbyxor och undrar varför jag ens ska borsta ner sovluggen på morgonen. Det mest spännande är när brevbäraren kommer och kastar in ett par reklamblad. Reklam för saker som jag i och för sig inte ens är en potentiell kund till eftersom jag är ARBETSLÖS.

Kommentarer
Postat av: Den där Manuela

ibland är det befogat att bli arg. det går inte att gå omkring genom livet, ställa upp för alla och försumma sig själv. klart du ska ha ett grymt jobb och ingen skitgöra! annars tenderar bitterheten att stanna för alltid och det är ju inget kul ;P

Postat av: Linda

Jag kan förstå att du är besviken men om du tänker långsiktigt kan det löna sig att ta ett tråkigt jobb.Du visar att du är redo att hugga i och bla bla bla. Det är klart att du inte ska utnyttjas men å andra sidan kanske det bara är för en kort tid. Det är lätt att bli övermodig när man är nyexad, jag vet jag har själv varit där. Det är även många som fortsätter läsa bara för att man inte har något bättre för sig, och det är väl ok om man slipper ta studielån men mindre kul när det ska börja betalas tillbaka. Så om du börjar plugga igen - tänk efter om du verkligen har nytta av och behöver kursen.



Ja det här var tråkiga och "förståndiga" synpunkter men jag försöker bara komma med goda råd och nyansera bilden något...

2008-08-20 @ 16:59:06
Postat av: Femmelicious

Nu är jag inte den som kräver anställning mest för att jag tror att jag är oumbärlig eller så, det är bara det att de lovat mig anställning i snart 1,5 år. Jag har ingen lust att sitta och hungra efter ett jobb som de kanske aldrig avsett att ge till mig. Ungefär som att jag är helt utan stolthet och gärna sitter med dregglande mun i hopp om att i alla fall få springa iväg och koka kaffe åt någon. Nu har de kommit på att erbjuda mig en "visstidsanställning" igen. Så det blev ingen fast tjänst nu heller. (Man blir lite trött när det är det dom har pratat om så länge.) Det innebär att jag heller inte kan säga upp mig om jag hittar ett bättre jobb eftersom jag inte får sluta förän själva slutdatumet till våren... Perfekt för arbetsgivaren, men det suger för mig.

2008-08-25 @ 08:38:57
Postat av: IntimButiken.com

Hör av dig till oss på IntimButiken.com eller

har du någon mail vi kan nå dig på.

http://www.intimbutiken.com/

2008-08-26 @ 06:48:10
URL: http://www.intimbutiken.com/
Postat av: Teacher A

Ska jag hålla ögonen lite extra öppna efter jobb i krokarna här i stan åt dig? Kanske finns en idé...

2008-09-02 @ 14:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback