Lesbiska system

Var på fotboll igår. Vinst! Det är sällan laget som jag hejar på brukar vinna. Eller ja, det kan ju handla om att jag alltid väljer fel lag... Igår vann de i alla fall.

Det här med fotboll är inte riktigt min grej hur som helst. Jag satt mittemellan lillebror och flickvännen och båda två är väl insatta i fotbollsvärlden. Flickvännen var rädd att jag hade tråkigt, men det hade jag inte. Det finns så mycket att titta på och så många människor som rör sig. Det är sällan jag orkar följa bollen med blicken, men jag tittar lite runt omkring, lite på allt möjligt. Kallt som i en frysbox var det också.

Min blick fastnade dock hela tiden på reklamen nere på planen. En illgrön skylt med texten L.E.B system fångade min uppmärksamhet. Är det bara jag, eller kan det associeras till helt andra saker än att handla om "att utveckla och leverera standardsystem med tillhörande kringtjänster"? Förmodligen är det bara jag som ser vad jag vill se, hör det jag vill höra och associerar till det jag vill associera till. Som vanligt.

Bruden M är arg på mig. Man måste lära sig att allt man gör har effekter på människor runt omkring. Särskilt på sina ex. Jag hatar att vara osams med henne. Det har gått bra så länge nu, även fast det har varit jobbigt för både henne och mig. Nu svarar hon knappt när jag ringer och skulle lätt kunna vinna mästerskap i minst tecken per SMS.

Det här med Lesbiska system återigen. Om man spinner vidare tanken med L.E.B system skulle man kunna utveckla en god utvecklingsmöjlighet för många infekterade flatrelationer. Här handlar det om att på ett enkelt sätt kartlägga missförstånden/ilskan och systematisera flathjärnan så att flatvärlden på minst möjliga sätt kan komma och bita dig i rumpan när du minst anar det. En helteckande standardlösning som utvecklar flatrelationerna och uppgraderar dem till nästan mellanmänsklig kommunikation. Utan krusiduller, utan känslosamma missförstånd som stegras till hysteriska raseriutbrott, utan svartsjuka som kväver vänskapen. Ja nästan som en vuxen och mogen relation alltså. Det vore skönt.

Okej, nu är jag lite bitter och cynisk. Men det är jag medveten om. Jag är bara så less på att vara osams.

Kommentarer
Postat av: fantastiska A

jag tror jag vet varför bruden M inte blev sur förrän nu... jag tror hon har nu fattat att du inte kommer att komma tillbaka till henne...

2007-10-10 @ 16:30:08
Postat av: Stina

Jag hade lätt associerat det till andra saker precis som du :P Hoppas det löser sig med M.

Postat av: Bruden M

Aha then i know *:)

2007-10-10 @ 21:27:36
Postat av: fantastiska A

kärlek kan vara både glädjande och sårande...

2007-10-11 @ 13:22:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback