Det absurda i det absurda

Ibland befinner man sig i så pass absurda situationer att man nästan blir blind för det absurda. I fredags befann jag och flickvännen oss hos två andra brudar som också är tillsammans. Min flickvän har dessutom haft något ihop med båda två av värdinnorna. Sen på kvällen gick vi allesammans ut. Vi träffade då en annan brud som både jag och min flickvän haft ihop det med.

Man upptäcker inte det absurda i det hela förän man, som jag i fredags, skulle förklara alla relationer för en utomstående. Så där svart på vitt i någon annans öron förstår jag att hela min omvärld ibland med fördel kan liknas vid ett stort incestuöst sexualsekts-harem där alla har pippat både varandra och varandras ex. Men så här mitt i smeten har man ändå rätt bra koll och det absurda försvinner någonstans på vägen.

Alla relationer hit och dit till trots så skedde inga större tragedier/vredesutbrott/otrohetsaffärer eller dylikt vilket var skönt. Min egen svartsjuka fick högsta betyg då den lyste med sin frånvaro. Jag brukar inte vara så svartsjuk i vanliga fall heller. (Vissa skulle till och med kalla mig dumt naiv och blåögt korkad.) Men när exen vimlar runt så där i ögonvrån vart man än kollar kan ju läget bli annorlunda. Men allt gick väldigt bra. Jag och en av brudarna fann varandra till och med så bra att vi hamnade i djupa diskussioner om livet, kärleken, framtiden och huruvida vi såg tjocka ut för kvällen eller inte. Som sagt, en mycket trevlig afton med trevliga människor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback