Winnerbäck, vår kung!

Umeå var grymt! Winnerbäck var grym! Vi hade ståplats och stod helt lyriska bland alla andra fans som också sjöng med i alla låtar. Flickvännen hade däremot lite problem med ett envist huvud med dreadlocks som ihärdigt försökte sticka sig in i hennes ansikte. Mindre trevligt tyckte hon.

På tal om det här med dreadlocks och Umeå så måste jag ju avslöja resultatet av min lilla studie "Hur många brudar med dreadlocks hinner jag se på två dagar i Umeå". Resultatet blev sju (7). Resultatet är baserat på en lördagsförmiddag av shopping i Umeå centrum, en kväll på Idunteatern med Lasse, samt en promenad till bussen söndagmorgon. Vi fick höra av säkra källor att antalet dreadlockbrudar hade ökat avsevärt om vi faktiskt pallrat oss iväg på den där "Ladyfesten" som vi tofflade ifrån. Så jag måste härmed meddela att resultatet inte alls är vetenskapligt utan mest baserat på ren slump.

Sant är ändå att jag sett fler dreadlockbrudar i Umeå på två dagar än jag gjort i min egen norrländska stad på flera veckor. Fast här hemma räknar jag å andra sidan inte lika frekvent.

Flickvännen och jag hann också med ett litet möte med en spermadonator som jag träffade på ett nattåg från Malmö en gång i tiden. Ja nu träffade vi ju inte honom just i det avseendet, utan mer för att han är en rätt intressant person som jag blev lite kompis med den där gången på tåget. Det var roligt att träffa honom!

Det här med barn är inget som kommit upp eller så. Om det var någon som undrade. Mer än att vi bestämt namnen på de fyra framtida ungarna. Som alla föräldrar så vill vi döpa våra barn till något som verkligen betyder något. Här kommer dem:

1. Snooze (Vad är mer underbart?)
2. Lasse (Eventuellt Winnerbäck också, om det går igenom som förnamn.)
3. Glass (Bara förknippat med positiva saker.)
4. Lotion (Sladdbarnet. Vi är inga torrisar eftersom vi älskar (missbrukar?) hudkräm hysteriskt mycket.)

Men som sagt: Mamma, om du läser min blogg, (vilket jag hoppas att du inte gör för guds och husfridens skull) så behöver du alltså inte börja ladda för barnbarn riktigt än.

När vi kom hem blev katterna* överlyckliga. Den ena blev så uppspelt att hon kräktes två gånger på hallgolvet. (Det är väl en form av uttryckt lycka, eller? Annars vet jag inte hur jag ska tolka det riktigt.)

Mitt humör kompenserades dock senare av ett trevligt mail från min sambos kompis flickväns exflickvän på QX. (Flatgegga på hög nivå som vanligt och det finns väl inget trevligare?) Hon hade en massa häftiga bilder från någon safari på sin sida. Så nu återupplivades mina Serengeti-drömmar och jag har googlat "lejon + safari" i en hel timme.


*Synonymt med substitutbarn i flatvärlden.

Kommentarer
Postat av: E

Haha, roligt inlägg! Tänkte bara titta förbi och säga att jag har blivit lätt beroende av din blogg :) Snart har du en egen fanbase.

Grattis till sambolivet!

2007-11-19 @ 18:28:12
Postat av: Femmelicious

E: Jag kan bara säga tack! (och rodna lite smått.)
:)

2007-11-19 @ 19:19:25
Postat av: Joe

Dreads is the shit.

Fast det kliar när man svettas och kräver (eller utvecklar) oanade virknålsskills.

Postat av: Femmelicious

Men hur länge håller dom? Hur tvättar man dom? Hur underhåller man dom? Jag är fascinerad. Mina nära-dreads-upplevelser har mestadels handlat om att betrakta folk som går förbi lite försynt. Har klämt på en polares en gång, men det var hundra år sen nu.

2007-11-20 @ 19:46:16
Postat av: 99% Flata

Jag är också fascinerad. Det där med att pilla i håret blir lite annorlunda. Det blir reda ut, samla ihop, dra... Det är spännande.

Fast det känns ju inte riktigt lika nytvättat o fräscht som "vanligt" hår direkt... Har lärt mig lite i alla fall. Kanske träffar fler dreadsbrudar som lär mig mer. Who knows.

2007-11-21 @ 12:11:53
URL: http://99procentflata.blogspot.com
Postat av: Joe

Som rutinerad dreadsbrud känner jag det som min plikt att tillfredställa er.

Nåväl, mycket beror på vilken hårtyp man har från början, är håret tunt, strävt och gärna lite slitet är det askalas. Har man "hårt", glansigt och rakt blir det genast mer jobb och det är rätt fashinerande hur håret kan antränga sig för att INTE trassla till sig och hur slingor på äkta houdinivis sliter sig ur tåtarna.

Jag tvättar mitt en eller två gånger i veckan med lyxigt äkta dreadsschampo (internet är en guldgruva), men hygeinen är en balansgång. Tvättar man för mycket kan de börja mögla, och tvättar man dem för lite kan ni nog använda fantasin för att inse konsekvenserna.

Det krävs en ängels tålamod och rätt mycket fritid för att få uppnå sina drömmars dreads.

2007-11-21 @ 12:49:18
Postat av: Camilla

Kära Femmelicious!
Jag har frågat 99%flata samma fråga men tänkte att jag skulle kasta ut frågan lite i bloggvärlden. Vore tacksam för din synpunkt! Jag har varit ihop med min flickvän nu i ca 2 månader. Det är mitt första förhållande med en tjej och det är fantastiskt. Sexet är otroligt, men jag skulle nu vilja utforska sexleksaker och sådant lite mer. Vi har aldrig pratat om det, så min fråga är hur tar jag upp det? Tacksam för svar!
MVH newbie-flata. (detta är mest pga att jag råkade vinna en auktion på tradera med den kända "lapdancer" och inte vet riktigt hur jag ska introducera den för henne ;))

2007-11-23 @ 19:42:40
Postat av: S&E

Hej!

Vet inte om man verkligen ska skratta el helt enkelt bara finna det tragiskt att man kan dra paralleller mellan dig och mitt ex, men lustigt är det allt :)

För övrigt vill E och jag bara bidra med information om vad våra barn ska heta!

1) Jigsaw (Seriemördaren i Saw-filmerna. Lite odd kanske, men vi såg faktiskt Saw III på vår första dejt. Romantisk ska det va!)
2) Kompis (Bästa namnet ju! Ps. Jag har tagit patent på det, bara så att ni vet.)
3) Junior (Personligen tycker jag att det är hur fint som helst. De flesta brukar dock inte hålla med.)

Nja, det var väl allt!
Ha det fint nu så ses vi ju faktiskt till helgen! :)

2007-11-26 @ 01:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback