Red Alert

När jag har mens utgår hela mitt liv ifrån denna röda plåga. En varningslampa borde blinka i min panna. Du vill inte bråka med mig när jag har mens.

Mensen rättfärdigar däremot en massa beteenden som jag annars inte skulle acceptera.

1. Maniskt chokladätande.
(Nu snackar vi inte två tre bitar, nu snackar vi två eller tre 200 grammare.)

2. Surheten.
(Jag anser inte att jag gör något fel när jag ska ringa och boka tid på sjukhuset och gnäller över att telefonkön är på tooook för lång och att det faktiskt kostar pengar och att eftersom det är de som vill att jag ska testa mig så kan de väl gå med på att boka in mig redan när de ringde första gången som jag bad om då?!)

3. Gnälla över att jag får för lite mänsklig beröring.
(Du vet väl att du ska älska mig som mest när jag förtjänar det som minst, det är då jag behöver det som mest. Faktiskt.)

Faktum är att jag blir ett riktigt mensmonster när jag har mens. Jag har i genomsnitt ett stort bråk med någon i min närhet en gång i månaden. På någon sätt är det alltid tajmat till antingen pms- eller mensveckan. Inte för att min statistik är speciellt tillförlitlig. Men det är under mensen som jag verkligen känner vad jag känner. Är jag arg är jag verkligen arg. Är jag kramig så är jag verkligen kramig och är jag kåt så är jag verkligen kåt. 

Det är ödets ironi faktiskt. Att jag blir kåtare än vanligt under mensen. What's the use liksom? Klart man kan ha sex ändå, men i ärlighetens namn så är det roligare när man slipper lägga lakanen i blöt och tvätta bort mensfläckar lika stora som kraschlandade ufon. 

En gång tänkte en brud slicka mig fast än jag hade mens. Men tanken på att se henne sticka upp mellan mina ben med ett blodigt Dracula-leende fick mig att lägga idén åt sidan.

En tampong och ett vibrerande ägg gör dock susen i musen. Eller i alla fall utanpå.

Kommentarer
Postat av: Frågan är fri...

Hur ser du ut?

2007-05-22 @ 19:04:12
Postat av: fantastiska A

Ja eftersom vi umgås nästa 24/7 så märker jag oftast av det...;)

2007-05-22 @ 19:44:02
Postat av: Saga

Jag har också mens. Det innebär inte bara chokladfrosseri och dåligt humör för min del, utan även trettielva toabesök per dag. Min kissblåsa verkar krympa de dagar jag har mens, för jag hinner knappt resa mig från toan förrän jag är kissnödig igen. Dessutom blir jag allmänt gasig och konstig i magen, plus att jag går upp minst fem kilo de där dagarna. Riktiga skitdagar med andra ord.

Postat av: Femmelicious

Frågan är fri: Hur jag ser ut. Bra fråga. Just idag ser jag förskräcklig ut. Stressad, allergisk och mensig som få. Håret står åt alla håll så jag funderar på att slänga mig i duschen. Är förövrigt iklädd svarta långkalsonger och en grå tjocktröja. Men jag lovar att inte visa mig offentligt så här.
Fantastiska A: Ja, det roligaste är att vår mens synkar.
Saga: Du får vara med i vår mensklubb om du vill :)

2007-05-23 @ 08:14:06
Postat av: Lintin

Ja vad är dealen med att bli svinkåt varje gång den lille röda jäveln gör entré i ens kroppssystem? Det blir så jäkla meckigt.. Man skulle gärna vilja tro att Moder Natur skulle hava förbarmande med oss, men icke.

2007-05-23 @ 10:42:38
URL: http://www.lintins.blogspot.com
Postat av: Femmelicious

Lintin: Eller hur, kvinnans öde är grymt ibland. Gillar din blogg förövrigt :)

2007-05-23 @ 20:38:45
Postat av: Lintin

Gött, jag gillar nämligen din ;)

2007-05-24 @ 21:03:37
URL: http://www.lintins.blogspot.com
Postat av: Rosse

Håller med, man blir en del irriterad under mensen. Jobbigt, för den man lever livet med. :(

2007-05-27 @ 13:58:21
URL: http://talang.jenst.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback