I inkorgen intet nytt

Det finns mail, och så finns det mail.
En del mail kan förföra mig, förleda mig, få mig att undra vad som står mellan raderna, förälska mig i begrepp som jag inte förstår betydelsen av eller få mig att vilja veta mer mer mer...
En del mail är fyllda med text, men är så tomma så man kan höra ekon i orden. Av någon anledning är 99% av mina mail på QX av den senare sorten.

Dagens skörd ser ut så här:

Tjej 28, Stockholm:
"Hej, ser att du är i från .... (Min stad i Norrland) Måste bara säga att det är synd att vi inte pluggade samtidigt ;)"
Är detta ett raggningsförsök eller verkar jag vara väldigt smart så att jag är en tillgång att plugga ihop med?

Tjej 19, Örnsköldsvik
"hej! allt bra med dig nuförtiden?:)"
Har jag ens pratat med dig någongång? Det kanske jag har, nåja, jag svarar väl då...

Tjej 19, Sundsvall
"Yo! Det var längesen. Hur är det med dig?"
Känner henne. Kort, koncist som säger "hallå jag vill höra av dig." Funkar.

Tjej 22, Malmö
"Hej, adda mig på msn så kan vi snacka. (Adress)"
Eftersom jag aldrig snackat med henne innan känns det som att hon självsäkert tar för givet att hon är så pass snygg så att jag ska känna mig utvald som får hennes msn. Doesn't work for me.

Kille 31, Gävleborg
"Du är läcker."
Komplimanger är alltid trevliga. Däremot är det svårare för kille 31 att charma mig än för typ tjej 22.

Tjej 15, Sundsvall
"Hej."
Fåordigt. Jag svarade "jo hej du, hur är det?" då svarade hon: "Det är bra." Helt plötsligt känns det som att det var jag som skrev till henne först och att det är mitt jobb att fråga henne saker. Snälla nån. Kom tillbaka om tio år.

Men jag får i alla fall mail.

Kommentarer
Postat av: Frågan är fri...

Hahahha. Ja, det är inte helt lätt att ta kontakt. Orden måste tala och förtrolla. Problemet 1, taskiga raggningsförsök. 2, löjliga hälsningar. 3, avsaknad av charm. 4, få damer med stil. Var har alla fina damer tagit vägen. Charm och stil...som passar din profil...

2007-05-15 @ 22:52:11
Postat av: Anonym

Haha. Diggade det sista raggingsförsöket, om det nu ens är värt att kallas ett sådant. Underhållande var det iaf.

Postat av: Nina

Hah, jo det där känner man igen..

De lustigaste typerna är ju "Hej[punkt]"-kvinnsen.
"Jo, hej på dej själv du", brukar jag svara.. :D

2007-05-15 @ 23:54:33
URL: http://ninis.wordpress.com/
Postat av: a

nu har jag kommenterat vår äckliga upplevelse i min blogg...;)

2007-05-17 @ 21:44:28
Postat av: anonymous lesbian

Tack för att du påminner mig om varför jag inte har varit inne på qruiser på några månader... Ibland är dom där mailen underhållande, ibland är det bara tragiskt.

2007-05-17 @ 22:36:05
URL: http://lesbianconfessional.blogspot.com
Postat av: Erika

Haha, det där känner man igen! Undrar om de får några svar? Jag svarar iaf inte, lite mer krävs det för att fånga ens intresse!

2007-05-19 @ 23:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback