Vårstädning av liv och lägenhet

Jag håller på att städa upp både min lägenhet och mitt liv. Jag började med lägenheten. Man kan hitta de mest otroliga sakerna i sina gömmor. Gamla saker man skulle ha gjort klart, gamla saker man skulle ha lagt tillbaka och gamla saker man skulle ha kastat bort. (Ni som sett en flytande gurka vet vad jag pratar om.)

När jag kom till den där delen där jag skulle städa upp i mitt liv blev det genast lite mer komplicerat. Där finns också saker jag borde ha gjort, saker jag inte borde ha gjort och saker jag skulle ha kastat bort. Till exempel borde jag ha ringt mina gamla kompisar för att vi inte ska tappa kontakten, jag borde inte ha strulat till allt som blivit struligt och jag borde kasta bort mitt ständigt dåliga samvete. Jag behöver en handlingsplan.

Handlingsplan

Steg 1: För att undvika social utfrysning den dagen då mina universitetspolare flyttar: Ring mina gamla vänner och säg "vad gör du nuförtiden, varför hör du aldrig av dig, det var alldeles för längesen vi sågs".

Steg 2: Å andra sidan. Rannsaka mig själv och fundera över om jag verkligen behöver mina gamla vänner som inte gör annat än att skvallra om mina extraordinära (tydligen) lesbiskheter.

Steg 3: Om ja, ta en fika med dem. Om nej, skit i dem och flytta med universitetspolarna till Stockholm och lev lycklig i alla dagar.

Steg 4: Gå vidare från struligheterna och gör inga nya struligheter.

Steg 5: Lyssna på de som säger att jag är ball, snygg och het och inte de som av olika struligheter har slutat tycka det.

Steg 6: Det är vår och det är sol. Gå ut, andas, skrik ett vårskrik och älska hela världen.

Kommentarer
Postat av: Killen

Ibland är livet lättare om man har facit men är man riktigt bra behöver man inte fuska! Tro du hara talang för det här.. livet altså :)

2007-03-21 @ 21:40:47
Postat av: Anonym

Det låter som en bra handlingsplan :P Tror jag ska ta efter dig lite där :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback