Gay-dramatikens Mekka

Jag står på jobbet utan kunder och funderar över viktigheter. Föregående kundfria timme dedikerade jag åt att lära mig alla Europas länder. Hittade en jätterolig frågesportsida och nu är jag mästare på allt från amerikanska måttenheter till kända vänsterhänta. Att fördriva tid är ingenting jag har svårt för.

Igår var det gayklubb. Jag var där med heta bruden, bästa killpolaren och pitebruden. Vi förfestade hemma hos pitebruden där vi blandade "drinkar" genom att blanda hälften vodka utan smak och hälften smaksatt vodka. Vi toppade med lite juice för den fina färgens skull. (Vem behöver sprite när det är flera meter att gå till affären och man är trött i fötterna?) En vänlig rekommendation är dock: Don't try this at home.

Hur som helst tog vi oss någorlunda hela och rena ner till stan för att checka in i vimlet av månadens gaydramatik. Dramatiken består mestadels i att alla vet om att jag och Bruden M nyss gjort slut och att jag eventuellt har något på gång med den nya heta bruden. Alla våra ex, deras ex, gamla strul, exens strul (ja ni förstår) och alla andra nyfikna är inte så glada över min och heta brudens nyfunna attraktion för varandra. Men vi bestämde helt enkelt att hålla huvudena högt och inte låtsas om alla onda blickar och pekfingrar som (mer eller mindre) diskret pekade.

Vi gick hem tidigt, ungefär lagom till att mitt gamla ex Grannflickan som haft en crush på heta bruden (liten värld är bara förnamnet) kastade så pass mördande blickar att jag blev rädd att hon skulle utveckla tidig gråstarr i ögat. Hon hittade snabbt ett hångelobjekt vars läppar hon inte ville sluta suga på, framför allt när hon visste att jag och heta bruden var i närheten. Det ser ganska komiskt ut när någon hånglar med någon annan men samtidigt tittar sig omkring i rummet som för att försäkra sig om att fienderna skådar hennes erövring.

Jag hoppas att allt lugnar sig snart. För jag är inte direkt någon drama queen som gillar denna sorts skvallriga uppmärksamhet. Inte alls faktiskt.

Nu ska jag sälja linsvätska till en kund.

Kommentarer
Postat av: C

Aaah det är en liten värld :)

2007-07-28 @ 16:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback