Under hennes kjol

Idag fotade jag på en vårshow. Mitt i vintern. Det är ungefär en si så där sjutton minusgrader. Så det är långkallingar och tjocksockar som gäller. Fy sjutton. Showen var bra. Men den bjöd inte på några vårtecken. Den bjöd däremot på många tittningar under kjolar. Och det var inte ens meningen att jag tittade. Men eftersom jag satt på första raden var det svårt att låta bli eftersom jag i princip satt UNDER dem. Det var faktiskt inte så trevligt. På något sätt är folk snyggare på lite lagom distans, så man slipper se saker som noppiga strumpbyxor i förstoring. 

Nu ska jag ta tag i tvätten och sortera mina strumpor. Mina strumpor är svåra att sortera eftersom det är omöjligt att avgöra vilka som hör i hop med vilka eftersom alla har olika nyanser av svart. Jag funderar på att uppfinna något slags dataprogram där man märker alla strumpor med ett chip. Så om man hittar den ena strumpan och aktiverar den så ska den andra strumpan automatiskt börja blinka. Det kanske är bra om den piper också i fall den råkar ligga någonstans där man inte kan se den. Eventuellt skulle man kunna koppla samman chipet med en GPS-karta över min lägenhet så att jag kan gå in i datan, aktivera strumpan för att sedan kunna se via GPS:en att den ligger under soffan. Exempelvis. Jag ska fila på den planen, och några andra planer, så har jag det jag gör ikväll. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback