Om lesbisk ärtsoppa

Det visade sig häromdagen att jag jobbar tillsammans med min flatkompis före dettas mamma. Mitt ex Grannflickan har dessutom bott granne med samma kollega och känner henne därför. Hey, jag är gay, och det var ingen på jobbet som höjde på ögonbrynet. Alla band knyts samman och man får återigen ge upp sina försök till att bli sedd som en egen individuell ärta i ärtsoppan. Ärtsoppa är vad det är. Tydligen har mitt ex och min kompis ex också strulat till det med varandra. Det blir lätt så när det är många ärtor i en för liten soppskål.


En interaktiv L-word-karta som ständigt uppdaterades vore faktiskt intressant. Fast risken skulle vara att man fick reda på såna kopplingar som man aldrig ville veta. En liten stödkarta hade dock varit bra. Så att man inte råkar stöta på någon som man inte borde stöta på, eller råkar tycka om någon som man blivit dumpad för. Man som i jag alltså. Exempelvis hade jag behövt en sådan karta i förrgår när jag utbrast att en tjej på QX var så jävla vacker. Det visade sig vara min flickväns ex och jag hade hellre sett att jag bitit av mig tungan i stället för att genomföra ett metaforiskt självmord på det sättet. Jag gillar inte när hennes ex är snyggare än jag. Och jag gillar verkligen inte när jag råkar erkänna det högt när någon hör. Min vanliga klantighet. Någon dag ska jag utrota det där lilla svartsjukemonstret som bor i mig och gnager i benmärgen ibland. Någon dag.


Kommentarer
Postat av: linalainen

jag och min donna satt och pratade med en av hennes killkompisar som jag aldrig traffat forut, och han fragade oss..

Hey, guys I heard you lesbians have this map showing everyone you have slept with...

Jag och Carolyn garvade ett tag, och berattade sedan att det var ett begrepp fran en tv-show. Det visade sig att han aldrig sett L-word, bara hort talats om knullkartan...

Postat av: Anna

Tänk om knullkartan faktiskt hade funnits på riktigt. Jag känner skräckblandad förtjusning inför detta. Haha! Inte för att jag själv hade tagit upp så stor plats, men mest för att då hade man verkligen fått en inblick i exakt hur liten flatvärlden är. Gah!

2007-02-10 @ 00:52:28
URL: http://lipsticktraces.blogg.se
Postat av: Linnah

Om knullkartan finns PÅ RIKTIGT? Eh? Har ni missat nåt? :P Det finns en med drygt 400 namn på som varit med i både Aftonbladet och Fråga Olle...

2007-02-12 @ 10:01:45
URL: http://linnahihufvudstaden.blogspot.com
Postat av: elin

den finns på riktigt!!
ni lär ha fått tag på den vid det här laget! maila mig snälla!
:)

2007-07-31 @ 22:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback