Om fyllebin

Har du träffat ett fyllebi någon gång? Dessa bin är ofta av den kvinnliga varianten och oftast i sina bästa tonår. De rör sig ofta i grupp och trivs bäst i krogmiljö. Fyllebina är oftast straighta och har pojkvänner, men efter att ha konsumerat en tillräcklig mängd alkohol genomgår de en sexualitetstransformation och börjar pussa på varandra. Detta är ett intressant fenomen som forskarna inte riktigt lyckats klura ut orsaken till. Det står däremot klart att fyllebina ofta får positiva reaktioner från de manliga krogbesökarna. 

Det kan tänkas att det bland vissa fyllebin gömmer sig ett och annat garderobsfall som endast vågar leva ut sin queera sida bakom ridån av berusning. Men enligt min inte alls vetenskapliga teori är dessa garderobsfall en minoritet bland fyllebina. Men å andra sidan började jag min queera karriär genom att vara ett äkta fyllebi när jag var fjortis och lekte straight.
     
Det finns en fara med dessa odefinierbara wannabe bisexuella varelser. Gayradarn skriker ganska intensivt när man ser två brudar förenas med tungor och läppar. Man kan alltså bli förvirrad av deras signaler. För mig är ett tydligt tecken på att någon inte är straight att de stoppar tungan i ens mun. Därför kan det kännas en aning snopet när bruden i fråga presenterar en för hennes pojkvän efter en stund, eller när hon hånglar upp Ante, Svenne och Robban under samma kväll. Nej varningslampa på, tycker jag. 

En annan aspekt är att man kan råka ut för fyllebin som endast agerar i experimentellt syfte för att ”hitta sig själva”. Bruden kan vara hur snygg som helst, man drunknar i hennes ögon, man vill lukta på henne för alltid och bara komma närmare närmare närmare. Och efteråt tittar hon en djup in i ögonen, ler sitt vackra leende och tackar en för att man fått henne att inse att hon faktiskt ÄR hetero ändå…

Kommentarer
Postat av: lebben på webben

Kan ej med fyllebin. Ändå går jag i deras fällor varje gång alkoholnivån i min kropp stiger över "dukankörabilimorgon". Suck.

Postat av: flatig norrlandsflicka

jag har gått och kärat ner mig i ett fyllbi. en heterotös som har världens mjukaste läppar och förtrollande ögon. trots att jag vet att hon har straighttiteln stämplad i pannan faller jag för hennes smicker gång på gång på gång. hur tar man sig ur ett sånt beroende?

2007-02-12 @ 08:40:14
Postat av: ajja

De borde bruas in och hållas nyktra till 23 årsåldern ;)

2007-02-12 @ 22:58:07
URL: http://www.runthornet.blogspot.com
Postat av: karro

vi har nog alla haft en period av fyllebi

2007-02-13 @ 08:24:30
URL: http://karoliina.blogg.se
Postat av: Iris

FAN TA DESSA FYLLEBIN!

Får oss andra bi's ledsna i ögat juh...vi som är RIKTIGA alltså...

En sådan lurade mig och sårade mig djupt, för hon var typ vän med min kompis...och min kompis som såg hånglet frågade; Nå hur var de o hångla med X då? Hennes svar blev; Va vem?!


Hata hata hata...

2007-02-18 @ 00:29:35
Postat av: Femmelicious

Det verkar alltså vara så att det inte bara är jag som känner gayvibbar lite varstans, även om personen i fråga är så straight som man kan bli. Men vad ska man tro när hon fullkomligt osar sexighet mot en? Ska man lita på hjärnan eller känslan av att man kanske, kanske kan omvända henne..? Jag lyckas alltid ta alternativ nummer två. Hopplös som man är.

2007-02-19 @ 08:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback