Norrländska flator och bi-brudar

Finns det fler lesbiska och bisexuella brudar per kvadratkilometer i Stockholm än det finns i Norrland? Eller är det helt enkelt så att det beror på att det bor fler invånare överlag där? Jag tänkte nämligen på det här med gayklubbar och gayaktiviteter. Hur kommer det sig att det inte finns etablerade gayklubbar här på samma sätt som i större städer? Det kan väl inte vara så att det bor färre homosexuella här uppe? Eller är det så att många queera utvandrar till större städer just för att det finns fler gayaktiviteter där? Eller har gayklubbar svårt att överleva för att norrländska flator, bögar, bisexuella, transor och andra queera typer inte går ut lika mycket som de stockholmska? Nä, det har jag svårt att tro. Jag känner i alla fall inga inne-sittar-flator eller soffpotatis-bögar.

Hur många flator och bisexuella brudar finns det egentligen inom Hudiksvall, Sundsvall, Härnösand, Östersund, Sollefteå, Umeå-området? Och i resten av Norrland som jag ännu inte känner till så bra tyvärr. Och hur många av er har jag ännu inte träffat? Spännande tanke.

Fler gayklubbar till Norrland, röstar jag för. Någon som är med mig?

Kommentarer
Postat av: ajja

Ja kanske inte röstar just på Norrland, men ja det borde startas lite fler stans än just Stockhlm, tyvärr är det just intesittar flator och soff-bögar överlag som väljer att bo utanför storstaden.. Att få ihop till en okonkursande gayklubb nån annanstans än större stooooooor städerna verkar vara omöjligt.. :(

Postat av: karro

men det är ju inte så konstigt att man flyttar bort från småbyarna, jag menar där kommer man alltid var hon som är sådan!

2007-02-13 @ 08:21:44
URL: http://karoliina.blogg.se
Postat av: lebben på webben

Visst är det fint i tanken, men skulle inte hålla i praktiken tror jag. För få besökare, för sanningen är att homosarna flyr de små städerna till fördel för storstäderna. utbudet e helt enkelt större där. ;)

2007-02-13 @ 12:54:51
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1044
Postat av: Anonym

Där tror jag att ni har fel. Jag lever iallafall mitt lilla flatliv i Umeå. Det är en trevlig stad där dessutom utbudet av gay och queerklubbar kunde ha varit sämre. Det händer saker i en dos man inte borde klaga över, dock så vore det såklart alldeles ypperligt om någon av klubbarna kunde satsa på att köra varje helg.
Att säga att flator och bögar utanför Stockholm är innesittande (med andra ord "tråkiga") känns väldigt fel.

2007-02-17 @ 19:46:18
Postat av: Femmelicious

Jag måste erkänna att jag aldrig makat min lilla gayrumpa till Umeå. Fattar inte varför. Endast varit där i egenskap av att ligga på sjukhuset. Och det var långt innan jag skulle upptäcka det här med brudar. Låter ju jättekul att gaylivet är så bra i Umeå. Rekommenderas något särskilt ställe?

2007-02-19 @ 08:19:06
Postat av: nemi

Klubb Subjekt i Umeå är super!

2007-02-20 @ 20:54:03
URL: http://secretofnemi.wordpress.com
Postat av: Femmelicious

Klubb Subjekt is the thing alltså. Tack för tipset! Ska komma ihåg det om jag pallrar mig till Umeå någon vacker dag!

2007-02-21 @ 11:25:28
Postat av: Garmonbozia

Men alltså... Det finns ju inte ens många ställen här i Sthlm. Häcktet, Connection och så bögparadisen Lino och Patricia typ. Och Caliente en gång i månaden. Men visst, mer än i Norrland kan jag tänka mig.

2007-02-24 @ 03:31:44
URL: http://www.garmonboziiia.blogspot.com
Postat av: Anna

Ha nu inte mage att klaga på Stockholm! Redan i Sverige andra största stad - Göteborg - blir utbudet bedrövligt. Vad har vi? Gretas. Som mest är för bögar. Nån enstaka tjejklubb någon gång med skyhög åldersgräns. Någon gaybar. För bögar. Gay Straight To Hell (en gång i månaden) som kändes alldeles för straight. Nä, Stockholm verkar vara den enda vettiga staden i mina ögon.

2007-02-25 @ 21:55:26
Postat av: nadja

jag röstar med dej

2008-05-28 @ 19:53:15
URL: http://rosalady.blogg
Postat av: Sandra

Mig har du inte träffat! Du har förövrigt en jättebra blogg:)

2009-02-12 @ 20:59:06
URL: http://ssandrab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback