Nittiofem-fem-flatan

Oj, här kommer man tillbaka till sin lilla blogg och upptäcker att besökstatistiken har skjutit i stjärnhimlen! Kul! Tack för kommentarerna cec, 5me, Pings, Elenaria, Carolina och du som undrade om jag är bosatt ovanför norrlandgränsen. Till dig kan jag ju förtydliga att jag är född och uppvuxen i Norrland, men att jag bott i Stockholm i två år. Sedan tog jag mitt förnuft till fånga och flyttade hem till de norrländska vidderna igen. Klokt och bra. Stockholm har fått stå kvar bara för att jag inte velat tala om vilken stad det rör sig om. Men det kanske man förstår ändå? Vad vet jag. (Och jag tycker förövrigt att du absolut ska nappa på Brudens stafettpinne och börja plita norrlandsflatablogg på studs!)

Idag tänkte jag ge mig på att definiera min egen sexualitet och hur den har formats till vad den är idag. Ibland tror jag att jag är bi. Gud vad mina kompisar skulle skratta om de visste. När jag var yngre betraktade jag mig själv som en sjuttio-trettio-biperson. Med övervikt åt den heterosexuella vågskålen. Numera tror jag nog att jag är en nittiofem-fem-flata. Vi kan alltså se en tydlig stegring åt det homosexuella hållet. 

Från början var min lesbianism lika säsongsbetonad som vinterkräksjukan. Sommaren var den årstid när mina tjejtjusarhormoner skuttade omkring likt parningssugna kaniner. Korta kjolar och bikinis som visade mer än de dolde lockade mig att glömma alla tankar på att eventuellt hitta en redig karl att stadga mig med. Men när vintern kom och alla solbrända nyponrosor gick i ide så sökte jag tryggheten hos någon stor och stark man som välkomnade mig i sin varma boning hela vintern lång. Där stannade jag tills vårkänslorna ville ut på brudupptäcktsfärd igen.  

Jag hade säkert fått gå i ide med en av nyponrosorna också, men det tog ett tag för mig att förstå att det är okej att vara nära en brud i mer än en natt åt gången. Det krävdes en argsint nyponros som tvingade kvar mig för att jag skulle förstå att girls are the way to go för mig. Och det är jag ju glad för idag. Jag tror inte att jag inom de närmaste livstiderna (jag förutsätter att vi har fler, det verkar så trist annars) kommer att vakna upp och känna att jag nog är lite heterosexuell ändå. Nej, skulle jag känna så skulle jag ringa och sjukanmäla mig från omvärlden och ligga hemma tills den fasen gått över.

Kommentarer
Postat av: hobbit

Det är klurigt det där att tänka sig flytande procentsatser allteftersom man lär sig lite mer om sig själv. Ofta kommer jag själv fram till att vad jag visste inte var så nära sanningen som jag trodde. Men att det kanske inte gör så mycket bara man försöker hålla sig våghalsig nog att utforska sin kartas vita fläckar om det skulle vara så att de lockar.

Jag har förresten länkat till din blogg, hoppas att det är ok.

Postat av: hon som var anonym förra gången

ah, okej. jag har mina aningar om var du lever ditt vilda flatliv (med tanke på fester osv.. :P) men det ska jag inte avslöja här. ;)
och ja, jag knåpar på en eventuell anonym flatblogg. :)

2007-02-01 @ 23:19:15
Postat av: 5me

flatighet såväl som dess motsats finns på n skala som glider allteftersom tid förflyter. vi vistas ALLA på denna glidande skala. Jag tex var hyfsat lyckligt gift med en man o var då allt ifrån 100/0 till 70/30 hetero/homo. Numera sanslöst kär o lyckligt gift med en supersexig underbar kvinna är jag 0/100. BARA homo i dessa dagar. jag lever för kvinnokroppar! Kan ej tänka mig nån annan än just min fru....

Glidande skala var det. Ska snart skriva i min blogg om skalteorin :)

adios

2007-02-02 @ 22:08:14
Postat av: karro

Jo, jag var övertygad att jag var hetro, alltför länge. Men nu vet jag ju, jag är flata som faen!

2007-02-06 @ 04:28:43
URL: http://karoliina.blogg.se
Postat av: Jane

Jag känner igen mig i den där 95/5-heten. problemet fär mig är just nu: hur presenterar man sig för vänner? bi? lesbisk? hmm... jag är lite förvirrad, för jag är inte ens säker på procentsatsen själv...

2010-02-26 @ 17:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback